De Franse versie is wat uitgebreider, maar ook wat lastiger te volgen (het helpt niet dat ik er niks van versta, maar gelukkig zijn de spelletjes zelf makkelijk te begrijpen). Het codewoord om het goud vrij te laten komen, het spelen voor de hints, de duels tegen de Maîtres des Ténèbres en de nieuwe spelletjes om gevangen genomen kandidaten terug te halen ontbreken. Best jammer, maar eigenlijk ook overbodig. Sommige van de spellen voor hints worden nu voor sleutels gespeeld (spinnen en schorpioenen, bungeejump). Ik mis die elementen dus niet echt.
Het competitie-element vond ik wel erg leuk. Ik heb de originele Nederlandse versie nooit gezien, dus dit was nieuw voor mij. Alleen snap ik nog niet helemaal wat het nut er van is om de meeste sleutels te verzamelen als beide teams goud mogen verzamelen in de schatkamer. Misschien was dat nu alleen omdat er een gelijke stand was. Ach, dat wordt vanzelf nog wel duidelijk, neem ik aan.
Ik heb erg van deze eerste aflevering genoten en kan niet wachten tot meer afleveringen! Met name natuurlijk de afleveringen met Team Wie is de Mol, maar dat lijkt me logisch