Nou, ik heb de eerste aflevering ook gezien. Moet zeggen dat het me niet echt kan bekoren.
Om een beetje constructief te blijven, hier mijn suggesties ter verbetering.
1. Die lilliputters d'r uit. Sorry, maar ik snap werkelijk niet wat die in dit programma doen. Niets tegen hen persoonlijk hoor, maar in dit programma voegen ze echt totaal niets toe. Lilliputters inzetten omdat dat er zo leuk uitziet (want dat is het)? Kom op zeg, 't zijn toch volwaardige mensen, of niet dan?
2. Alle flashforwards d'r uit. Wat nog moet komen, komt nog. Herhalen = zinloze zendtijdvulling.
3. Alle flashbacks d'r uit. Wat ik gezien heb, heb ik gezien. Herhalen = zinloze zendtijdvulling. Dat meneer bang is voor spinnen van tien centimeter dat hebben we nou wel gezien. Tevens vind ik de reacties in deze topic ook niet je van het want ik denk dat veel van jullie net zo zouden reageren. Ik vind het knap, en ik vind het eerlijk gezegd de grootste prestatie van alle die ik gezien heb in de aflevering.
4. Team zelf laten kiezen. Maakt het wat eerlijker én spannender.
5. Team is geen team! Voor welke van alle opdrachten was het nou zinvol dat er een blauw en een rood team waren? Eigenlijk geen enkel. Het enige waar het uitmaakte wie bij wie hoorde was bij het finalespel waar de prestaties van de individuen werden opgeteld. Voor de rest had het spel net zo goed uit acht "eenmansteams" kunnen bestaan. De beschrijving "twee teams strijden" komt simpelwe niet overeen met wat ik zie
6. Ieder team dezelfde opdracht. Het is niet eerlijk dat beide teams totaal andere opdrachten krijgen.
7. Normaal camerawerk graag. Flitsende beelden vind ik persoonlijk niet zo erg, maar mijn ouders kijken mee en worden gek van al dat gedraai en geflits met de camera. In WIDM kan het toch ook gewoon normaal? Waarom moeten zo veel programma's tegenwoordig versneld worden afgespeeld? Iedereen die niet meer zo vlot is (zeg tenminste alle 50-plussers) worden zo weggejaagd. Mogen die alleen Tussen kunst en kitsch kijken ofzo?
8. Fort wordt niet gebruikt. Juist als je zo'n mooi fort hebt, doe dan een opdracht in het hele fort! Net zoals al die commando- en schiet-opdrachten die in WIDM zitten. Met zo'n fort kun je zo veel doen! Wat ik heb gezien had ook in een studio gekund. Wat voegt het fort dan toe?
Nu geef ik meteen toe dat ik natuurlijk behoorlijk verwend ben met Wie is de Mol. Maar een programma als dit met een geweldig concept zou zo veel beter kunnen zijn als ze er om te beginnen serieus mee omgaan en het dan op een prettige manier aan de kijker presenteren. Neem een voorbeeld aan Spel zonder grenzen. Daar lijkt dit op vind ik, maar daar hebben ze het naar mijn idee beter voor elkaar.
Edit: PS ik ken de oude variant niet.