Tja.
In eerste instantie was ik wat onaangenaam verrast. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat dit een goed idee is overigens.
De reden ligt hem waarschijnlijk in 'met de trends mee willen gaan', denk ik.
Waarschijnlijk in de hoop hogere kijkcijfers te behalen, alles bij elkaar opgeteld, inderdaad.
Ik denk niet dat ze zover gaan om paid-preview oid te hebben, dat staat bijna haaks op waar de publieke omroepen (en de avro, zich onderscheidend) voor willen staan. Het kan maar het lijkt me niet direct waarschijnlijk.
Ik begrijp de commotie wel een beetje ik vond het zelf op het eerste gezicht ook een merkwaardige zaak.
Maar ik vind sommige reacties hier ook wel een tikje ott eerlijk gezegd. Ik denk niet dat als een paar mensen hun lidmaatschap opzeggen dit zoveel indruk maakt - waarschijnlijk winnen ze er minstens evenveel als het aanslaat.
Kennelijk ligt de vermeende vertrouwensband (en hoe deze plots geschonden lijkt door dit abrupte nieuws) tussen productie en trouwe bezoekers van .com hieraan ten grondslag. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Tegelijkertijd is dit een multimedia machine die probeert te concurreren. Ik voer dit niet aan als 'excuus' trouwens, slechts als argument.
Ik weet nog niet of ik ga kijken vanavond. Ik zie de daad ervan in ieder geval niet als iets wat 'verraad' pleegt aan of iets dergelijks. Ik vind ook niet dat mensen die dat ook gaan doen zich daarover schuldig moeten voelen.
Ieder moet zijn of haar eigen keuzes maken. En een 'daad' stellen als niet kijken of je lidmaatschap intrekken is slechts symbolisch sws. Zoals Lo eerder aangaf, men heeft hiermee mogen we aannemen een bepaald doeleinde voor ogen - dat wordt bereikt of niet. Het zal niet de bedoeling zijn geweest de aanhang hier te vervreemden, zeker niet - maar er zijn bepaalde doelen die gesteld worden waar mogelijk ook Anton/ de productieleiding weinig over te zeggen heeft omdat dit door de directie bepaald wordt.