Ik gooi er even een theorie in.
In de interviews vóór aflevering 1 in
2011 en in
2010 vertelt de mol steeds als vierde iets over de aflevering. (Kim en Patrick). In de nieuwe video is de vierde persoon Tim die iets vertelt...
Is dit toeval? Meer in de zin van dat je de mol semi-verdacht wil maken in zo'n video. Dus hem niet als eerste iets laat zeggen, als laatste of helemaal niet bijvoorbeeld.
Daarnaast misschien iets over een des molse uitspraak? Citaat van Kim en Patrick met hun eerste uitspraak:
Kim: Je merkt meteen hoe geordend alles is, alles is heel goed geregeld. Mensen zijn allemaal heel erg in dienst voor jouw. Bijna to-much, soms dacht ik van 'laat me even'.
Patrick: Ja, in de bus werd je gewoon overspoeld door alle indrukken die je kreeg. Je bent net in een land wat je niet kent, en je zit ineens in een plaatje van het land waarmee je het associeert. Het is ineens chaos. Toen ik uit de bus kwam, wist ik dat ik de opdracht had gedaan. Maar toen Pieter-Jan daarna nog meer vragen ging stellen, toen dacht ik van 'we zijn begonnen'.Opvallend is de gedachten-uitspraak die ze beiden gebruiken. Eveneens gebruikt Tim dit ook?
Tim: Ik was op het begin heel zenuwachtig, dus het duurde wat langer voor dat ik me zelf ben.
Dus dan denken mensen 'wat is dat voor rare jongen'. Dan duurde dat wat langer, de eerste dag.
Maar op een gegeven moment wordt je wel los, en dan leer je iedereen een beetje kennen.
Uiteindelijk vond ik het een heel gezellige groep.