Wat nou als de AVRO gemerkt heeft dat het binnen niet-molloten-kringen niet gewaardeerd wordt als ze het te moeilijk maken om te zien wie de Mol is / als de Mol te weinig molt ? Misschien is het gewoon makkelijker dit jaar ?
Tja.. Art was toch ook wel erg makkelijk vorig jaar en dat zagen mensen toch ook echt wel.
Ik weet niet..
Ik denk dat de mate waarin Arjen verdacht werd (terwijl hij mi zo goed als niks echt uitzonderlijk verdachts deed) een goed voorbeeld was van in hoeverre montage kan sturen of iemand wel of niet verdacht wordt.
Dus ik denk dat ze daar bij de montage van widm zonder meer bewust zijn, temeer daar het hele programma daarmee staat of valt.
Waar hij mij om gaat is, de gewone kijker moet straks toch niet thuis zitten met een gevoel van 'zie je wel, ik wist het allang...'. Zonder dat het dermate vergezocht en onbegrijpelijk is dat de kijker hier zelf ooit op zou komen (i.e. een Hadewych bijvoorbeeld).
Ik bedoel daarmee dat de kijker zich er wel mee moet kunnen identificeren en ook het gevoel moet hebben dat die molsacties wel in beeld zijn geweest (en niet alleen te bespeuren voor iemand die er naarstig naar zoekt).
Maar inderdaad, die gulden middenweg lijkt (voor zover ik nu kan zien iig) in deze serie zoek, dus eerlijk gezegd weet ik ook niet wat hier gaande is. Misschien is jouw verklaring nog niet zo gek.
Ik zou het denk ik vreemder vinden als ze zouden kiezen voor een obscure mol die niemand kon 'zien'
Zoals ik in afl 6 topic al aangaf, een merkwaardige serie in dat opzicht.