HADE!!!
I Believe! ... in Hadewych Mol!
Het voelt raar maar waar heel juist aan voor mij. Ook een beetje door de opmerkelijke edit, opeens was ze daar terug! In aflevering 1 vond ik ze nogal aanwezig, maar geen tafelspringer. Nadien is ze wat op de achtergrond geraakt. Dat is plots veranderd met aflevering 5, opeens is haar karakter zo veranderd.
Om maar een voorbeeld te geven, sinds ze in Spanje zit denkt ze alleen nog maar aan schieten, sluipschutters doden, vrijstellingen afpakken, etc... Het lijkt wel alsof ze in het vliegtuig een of andere personality switch heeft doorgemaakt. Of toont de Mol eindelijk haar ware gelaat?
Ik stap met spijt in het hart over van Anne-Marie naar mijn eerste Mol, maar ik sluit Anne-Marie zeker nog niet uit. Haar zie ik ondanks die pijl nog altijd als Mol (die pijl was per ongeluk raak, zowel als kandidaat of Mol) en bovendien zou ik Anne-Marie ook nog een toffe Mol vinden. Veel toffer dan de anderen!
Maar Hadewych als Mol, zij spreekt echt tot de verbeelding vind ik ... de strijder, de fanatiekeling die net niet fanatiek genoeg is en stiekem zoveel mogelijk verkeerd doet. De sympathiekeling die met iedereen meeleeft. De Mol met het strikje in haar mooie vlecht. Zou het niet geweldig zijn als geen van de kandidaten dit jaar de Mol goed heeft? Als Hade zo verdergaat is dat goed mogelijk. Zou wel kunnen lukken met Tim en Liesbeth (of Anne-Marie) in een finale? Of één van de twee. De bliksemafleider van de Mol.
Nee, ik blijf erbij. Hadewych voelt als mol op dit moment raar genoeg beter aan dan de anderen. En mogelijk wordt zij één van de beste Mollen in tijden! Ik lees hier en daar dat wij een geen prettige landing gaan maken. Wel, wat mij betreft, de enige mensen die een onzachte landing gaan maken zijn die wat stug op Liesbeth en Tim blijven vertrouwen. Sommige berichten m.b.t. Hadewych zijn echt té arrogant, die verdienen serieus de grond terug te krijgen onder hun zweverige voetjes. Bereid jullie dus maar voor. Het wordt écht een harde landing! En kom daarna vooral niet zeuren. Jullie zijn meermaals gewaarschuwd.
"Break-a-leg" zou ik zeggen, dat de beste Mol moge winnen!
En dat is Hadewych natuurlijk.