Laten we niet vergeten dat bij de abseilopdracht van vorige week Hadewych het tegenovergestelde deed van wat de mol had gezegd en zo geld binnen haalde. Zij kan dus theoretisch gezien de mol niet meer zijn, en als ze het wel is, was ze dus een hele slechte.
Deze kan ik op twee manieren interpreteren (nog wel een paar meer).
Juist, ze heeft onnodig geld ingebracht ze had net als William driedubbel moeten doordenken en dan nog een beetje verder om te concluderen dat de Mol zou zeggen dat ze niet zou gaan en dus niet had moeten gaan of zichzelf anders voorspellen.
Aan de andere kant zegt ze zelf in een biecht. Zelfs als de mol driedubbel heeft doorgedacht blijft hij bij het feit dat Hadewych niet gaat.
Het levert haar in de opdracht 500 euro op, maar totaal voor de opdracht is -500. Dit had meer kunnen zijn, maar de pot staat al historisch laag met ongeveer 8100 euro in de pot. Daarbij komt kijken dat wanneer ze de mol is en ze had gedaan hoe de mol haar had ingeschat. Niet gaan dus wellicht andere kandidaten na haar ook had ontmoedigd om te gaan. Dan was er veel meer in de pot gekomen. Uiteindelijke doel van de mol is geslaagd. Geld uit de pot houden en de pot nog een beetje verlagen met -500.
Van de drie damens die er nu nog over zijn heb ik bij alle drie m'n pro's en tegens
Ik moet toegeven dat ik Liesbeth redelijk passief vind overkomen de laatste afleveringen. Maar de overige twee doen ook dingen die ik niet kan plaatsen.
Ik denk dat ik straks de arena opdracht nog eens terugkijk. We mogen er vanuit gaan dat de Mol weet welk bedrag in welke envelop zit. Dus misschien valt er bij het kiezen iets te zien...
Vanuit molperspectief gezien:
Annemarie plaatst zich in de slechtste rol door als laatste te gaan en daardoor geen invloed meer te kunnen hebben op welk bedrag ze uit de pot houdt. Ze is dus afhankelijk van de enveloppen die de andere pakken. Min of meer een lucky shot dat ze het grootste bedrag uit de pot houdt.
Hadewych had de keuze tussen 500 en het hoogste bedrag. Ze pakt de envelop met 500 en haalt de finish.. Als je als mol de deal hebt staan om de streep te proberen halen dan is het verstandig de 500 te pakken, dat is immers het laagste bedrag. Aan de andere kant zo geef je iemand anders nog wel de kans om nog meer geld binnen te brengen.
Liesbeth geen idee. Ze houdt welliswaar 750 euro uit de pot, maar ze had van de drie overgebleven kandidaten ook de grootste keuze. Afhankelijk van de vooraf afgesproken tactiek had ze beter het hoogste bedrag of het laagste bedrag kunnen pakken. Of heeft Tim hier roet in het eten gegooid en was de afspraak om als 1e te gaan en 1000 uit de pot te houden? Dan had ze niemand gehad om haar te leiden dus kon ze de fout afschuiven op het feit dat ze geen overzicht had.
Maar eens terugkijken en kijken of er iets te zien valt aan de manier waarop ze de envelop pakken.