Ik zit nog steeds na te genieten van donderdag... wat een knal
. Tim stond al vanaf aflevering 1 bij mijn top 3 van laagste molfavorieten. In die top 3 verder: Marit die helemaal in het begin eerste stond, daarna kwam dan Tim die afl. 3 1e werd, steeds gevolgd door... Liesbeth.
Ik ga nu wel voor een prachtig seizoen dus neem Liesbeth niet als mol. Hoewel ik moet zeggen dat ik haar het meest zie mollen. Maar Anne Marie is ut
.
Vooral in de logica wint zij. Hadewych zei op het slot van afl. 8 dat Liesbeth haar maatje was (net als Tim). Dus: ook zij had de test op AM ingevuld. In dit stadium van het spel kennen de kandidaten haast altijd de mol wel. Ook dit jaar weer de laatste 3 kandidaten die de juiste mol hebben, echter daarvan spreidde Tim nog een beetje over Liesbeth.
Verdere logica: de nr. 1 status van Liesbeth op .nl en het feit dat Hadewych haar stiekem zonder dat het ons opviel voorbij is geslopen daar. Dat maakt de weg vrij voor een exit van Liesbeth donderdag waar ook de roodshow hint (held Tim zei Liesbeth) en de testhint op wijzen (Liesbeth was de laatste tester donderdag).
Dan moet ik van mezelf ook de molacties kunnen verklaren... natuurlijk maken mollen ook fouten. Maar hoe kon de onderhandelingsopdracht zo aflopen? AM stemde groen, gewoon zoals ze zei? Ik heb daar het volgende op bedacht:
In het begin vond ik Tim al erg oenig en dom doen. Zoals hij niet 2 jokers pakte maar 1000,- dat was toch dom? Na anderhalve week heb ik dat herzien naar het feit dat het juist heel slim was. Ik heb op dat moment Marit als mol verlaten en Tim geadopteerd en beredeneerde dat Tim kandidaats wilde doen.
Nu we weten dat Tim niet de mol was, waarom wil hij dan kandidaats overkomen? Dan wil je juist mols overkomen. Gewoon dom dus. Nu denk ik dat dit ook gebeurd is bij de onderhandelingen. Ik had Tim erom juist als mol gebombardeerd. Want als hij niet groen stemde dan was het Liesbeth en is zij toch de mol.
Maar Tim was een oelewapper denk ik nu. Hij realiseerde zich pas na het stemmen hoe stom hij heeft gedaan. Wat zegt Frits namelijk? Hij brengt het vrij lastig. Dat ze moeten gaan voor doorgaan. Positieve connotatie. Tim zal bij 'doorgaan' de kleur 'groen' in gedachten hebben gehad. De kleuren komen helemaal niet ter sprake in dat gesprek, ze sluiten af met een handshake, ze gaan beiden voor doorgaan... en Tim stemt groen
Ik steek mijn hand er niet voor in het vuur want Anne Marie is echt een droommol maar ik ga er nu wel voor