@Jayne: Dat eerste: had je het nu over mij, of in het algemeen? Want wat mij betreft zouden ze het alledrie evengoed kunnen zijn (en zou ik evengoed zoiets over Liesbeth en Hadewych kunnen schrijven), dat bericht was gewoon geschreven uit het standpunt van 'als Anne-Marie de mol zou zijn.'
Het ging bij dat eerste rijtje van opdrachten er mij niet om dat ze niets fout kan hebben gedaan (want zo kan je wel van iedereen een mol maken), maar dat ze in al die opdrachten positief gedrag vertoonde waardoor de opdracht een grotere kans op slagen had of zelfs slaagde.
Bij het vliegtuig, oké (al noem ik dat sowieso geen molactie, aangezien het al vast stond dat de mol de klok zou verzetten en dat vooral voor het dramatisch effect was gedaan), maar ze speelt het dan wel al meteen bij de eerste opdracht riskant, als alle mensen waren gevonden was de opdracht gewoon geslaagd.
Als Anne-Marie bij de jeepopdracht VI...N... zou Maarten er mogelijk 'Viking' van hebben kunnen gemaakt en was de opdracht geslaagd. Dus wel een beetje riskant, maar goed, dat valt inderdaad nog goed te praten.
Bij de torenopdracht: inderdaad, maar dat neemt niet weg dat Anne-Marie hier mede verantwoordelijk was voor het slagen van de opdracht.
In de westernopdracht was dit zeer riskant, want de twee schutters concentreerden zich op William, dus als die afgeschoten werd kwam het geld wel in de pot.
Bij de vliegtuigvragen is ze totaal niet betrokken bij de andere vragen en als het foute dorp zeggen een molactie was, was het wel een hele zwakke (en ik dacht dat ze zichzelf zelfs meteen corrigeerde?) Maar goed, dit kan natuurlijk te wijten zijn aan dat ze echt ziek is (waarschijnlijk dan zelfs) en misschien had ze nog enige invloed met Tim vroeg in de rij te zetten, dat was niet zo duidelijk in de aflevering.
Als ze hier nu een goede verklaring voor zou kunnen geven, of op zijn minst briljante molacties zou hebben gedaan die dat goedmaken, weet ik al bijna zeker dat ze tot één van mijn favoriete mollen behoort. Maar tot voor de executie van Tim heb ik tot nu toe wél het gevoel gehad dat Anne-Marie verantwoordelijk was voor het slagen van de meeste opdrachten.
@Supernova: Haha, als ik je reacties zo lees denk ik dat ik al heel het seizoen op dezelfde lijn zit met jou: eerst nog wat vaag, vanaf een bepaald moment kon het niet anders dan Tim zijn, en nu na de executie van Tim wat in het duister tastend