Snorkelen: Mja Liesbeth communiceert inderdaad weinig. AM & Hadewych geven wel telkens een volgorde door echter wel een die niet geheel klopt. Ook veranderen ze één foto verkeerd. Toch heeft Marit hier wel wat aan gehad, maar duidelijk niet voldoende. Liesbeth heeft mogelijk de tweede bruidsfoto laten verdwijnen, dat is moeilijk in te schatten wat hier precies gedaan is. Alledrie konden hier ip mols bezig zijn geweest mijns inziens.
Bij de verlaten mijn heeft ze juist volgens mij de verkeerde keuze gemaakt als mol - hoewel je dat ook voor Anne-Marie kan zeggen (even afhankelijk wat haar verklaring voor de brandende hooibaal zou zijn). Waarom zou de mol in de groep voor de vrijstellingen willen? Het enige wat dat zou verklaren is mijns inziens dat het een foutje was (wat kan natuurlijk). Hadewych met de duidelijke afzwaaier is hierbij mijns inziens het meest verdacht van de overige 3.
Voor wat de jeepopdracht betreft.. Deze opdracht was sws wel moeilijk haalbaar. Tim en Liesbeth zetten het onderste stuk van de K veel te vroeg in waardoor het woord onleesbaar wordt, Anne-Marie zwaait af zodra ze achter het stuur zit. De 'N' wordt per ongeluk wel leesbaar omdat beide auto's het verkloten. Je zou het lezen van een V, I en N als constructief kunnen zien, maar hierna stopt AM en kijkt Maarten vragend aan. Maarten oppert WIDM (omdat de rest van het woord onleesbaar is) en hier gaat ze niet tegenin hoewel dit niet correspondeert met wat ze zelf zag.
Kwestie van smaak of AM hier uiteindelijk constructief bezig was of niet. Om verdenking van zich af te houden zou het wel een slimme actie zijn omdat ze zelf achteraf kan claimen dat ze het iig deels goed zag (wat ze ook deed in de bus). Maar goed, de actie is voor meerdere interpretaties vatbaar.
Bij de visopdracht zijn alle kandidaten op een bepaalde manier onmols bezig, Liesbeth noemt de tijd, Hadewych en Anne-Marie zijn uiteindelijk aan het sjouwen (maar aangezien iedereen actief bezig was zou het opgevallen zijn daar tegenin te gaan sws, en daarnaast was dit volgens mij bedoeld als één van de opdrachten waar makkelijk wat geld mee te verdienen moest zijn, gezien de leegte van de kas sws.
Als ze de mol is dan heeft ze m.i kansen laten liggen in de rondleiding,tandem,western, kruizen, vispuzzel,
Bij de kruizen opdracht viel volgens mij vanaf de toren niet bijzonder veel te mollen, tenzij ik iets over het hoofd zie..? Ik denk dat je op de grond meer mogelijkheden hebt bijvoorbeeld door langere tijd de verkeerde kant op te lopen, rond te dwalen etc. Uiteindelijk is het gelukt, sws al weten we niet met hoeveel tijd op de klok. Opvallend dat Hadewych met name, maar ook Liesbeth aan het einde William de verkeerde kant op sturen, hoewel Liesbeth juist corrigeert daarna. Of dit zinnig was weten we niet want we weten niet hoeveel tijd er over was voor die opdracht.
Bij de rondleiding heeft ze niets gedaan.Bij de tandemopdracht komt ze meteen bij haar bord palindroom zodat ze geen invloed meer heeft op rest van de opdracht. Bij de westernopdracht laat ze Frits al het geld pakken. Bij de kruizenopdracht heeft Hadewych de regie op de toren. Met de vispuzzel bemoeit ze zich nauwelijks.
Nogmaals, ik denk dat je onderscheid moet maken tussen je niet bemoeien met, en ook duidelijk positieve acties te doen (torenopdracht, visopdracht) dan krijg je in het geheel toch een ander plaatje mijns inziens.
Voor wat betreft beduidend constructiever zijn door Anne-Marie en Hadewych, dat valt volgens mij alles bij elkaar wel mee. In de western opdracht lijkt het bijvoorbeeld wel of AM constructief is door geld te pakken maar het netto resultaat is niks, omdat ze zich twee maal uit laat schakelen.
In de tweede ronde neemt ze daarmee wel wat meer risico maar toen hoorde ze al dat ze 1x getroffen was, en dat William voor de jokers zou gaan leek ook niet zo'n moeilijke inschatting - maar het bleef een inschatting en daarmee een klein risico (gezien de €500,- die ze bij zich had). In ieder geval een kans om wat verdenking van zich af te krijgen.
Maar zo kan je elke opdracht met verschillende interpretatie zien. Ik denk alleen dat het 'netto' wel meevalt hoeveel constructiever Anne-Marie was dan Liesbeth. Hadewych valt iets meer op door de 'onnodige' keuze voor geld lijkt het maar ja, we zullen zien.