Ik stel me ook beschikbaar om mee te werken, na mijn column van vorig seizoen zit ik al een tijd te broeden op een vervolgcolumn, maar zover is het nog niet gekomen. Ik zou wel bijvoorbeeld elke week na een aflevering een column kunnen schrijver ofzo. (molumn) Vriendlief beschrijft een aflevering in een tekening op geheel eigen wijze, ik zou dat in columnvorm kunnen doen. Hoe mollenvanger de mol gevangen denkt te hebben Is dat een goed idee HDD? Of anders kan ik eventueel meewerken aan andere stukjes tekst.
Dat is misschien wel een leuk idee
In wat aantekeningen die ik eind vorig seizoen had gemaakt stond nog een idee om bv steeds een korte aflevering-bespreking door een volstrekt paranoide columnist te doen [of tegenovergesteld iemand die alles wegredeneert]. Ik was alleen bang dat zo-iets te herhaaldelijk zou worden [te veel hetzelfde perspectief, dus voorspelbaar]. Misschien waard te overwegen; misschien zou jij dat uberhaupt niet hebben. Anders is het natuurlijk ook een goede mogelijkheid dat je om de week een column doet, met tussendoor gast-columnisten.
Verder qua algemenere artikelen: ook prima!
Brengt me tevens op het volgende punt: moet worden nagedacht over de lengte van alles. Immers het voorbeeld-Duckstadkrant is compleet anders dan echte kranten - en dat is weer totaal anders dan de grote tafelbreedte kranten van enkele jaren geleden. Qua opmaak is vast kleiner [A4] het makkelijkst, maar dan hebben we vrij weinig plek. Misschien dus kijken of A3 mogelijk is, of anders 2 bladzijden. Hoe groter hoe moeilijker het natuurlijk tevens zou worden om te lezen als plaatje.
Maar het lijkt me nuttig hier de mening van de Beeldredacteur te vragen
--
Vergeet niet dat er ook vast weer een vodcast komt... Vast wel Daar zit ook al een terugblik in en reacties van het forum, dus het zou een beetje dubbel gaan worden als je dat ook nog gaat doen.
zeker! Moeten dus zeker proberen niet dingen dubbel te gaan doen.
--
Qua inhoud/stijl: Wat willen wij als schrijvers & wat denken we dat de lezers willen? Kan bijvoorbeeld wel een Trialkiaans stuk schrijven, maar dan denk ik dat we weinig lezers vinden
Ik was zelf van plan het zogezegd absurd nieuws te maken. Vergelijk bijvoorbeeld met
http://www.speld.nl/ [maar dan specifiek over widm-gerelateerde dingen]; of de romance van PJ en Karin in de vodcast van vorig jaar; of het stuk dat ik afgelopen jaar schreef:
"Beatrix eerste rode scherm WIDM 2012?"
et cetera et cetera; link: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=42582.msg1216567#msg1216567
[klik op de 'Citaat van: hulpdakdekker' link voor de gehele post]
Lijkt dit wat? Of willen we nuttiger
echt nieuws - van dingen die bij widm [en aanliggende forums] zijn gebeurd, bv zoals Moliere voorstelde?