Dit was de opdracht:
Kandidaten moesten op grote afbeeldingen op zoek gaan naar allerlei dingen aan de hand van vragen die gesteld werden.
De opgave kan je hier terugvinden.wouss stuurde het snelst in en slechts 20 seconden later stuurde de andere genomineerde, Molcrazy, zijn lijst op. Ruim 12 minuten na Molcrazy, stuurde niekypsv zijn lijst op en nog eens 7 minuten later D*N. Addie deed er acht minuten langer over dan D*N.
Van Swifty heb ik voorlopig nog niets ontvangen, maar zij is ook niet online. Alleen heeft al minstens één van de kandidaten een volledig correcte lijst opgestuurd. We hoeven dus niet op Swifty te wachten, want het spel is reeds gespeeld.
Niet iedereen had een perfecte lijst opgestuurd. Sommige dingen waren voor interpretatie vatbaar, maar ik heb besloten om voor iedereen dezelfde regel toe te passen: deze zoekprenten komen uit een bestaand spel en ik reken enkel goed wat dat spel ook zou goedrekenen!
Zo lag er bvb geen appel in de bar op afbeelding 1. Eén van de kersjes leek wel op een appel, maar hij hing aan een groen takje samen met nog een ander kersje. Dit waren dus kersen en geen appel.
Het hangslot op afbeelding 2 bevond zich achteraan op de rode muur, links van het schilderij (in een ander schilderijtje). Het hartje rechtsonder in de hoek, onder het luciferdoosje kon dus niet als hangslot worden goedgekeurd.
In diezelfde prent kon de windjanker, of hoe zo'n ding ook heet (het ding linksboven in de hoek dat geluid maakt als het waait) niet als muziekinstrument goedgekeurd worden.
De groene veer bij de kamel stond niet bovenop de kameel rechts van de tas. Dat is een pijl met veerachtige uiteindes aan het eind. de échte groene veer hing in de palboom naast de rups linksboven in de hoek.
niekypsv en D*N, jullie hebben de opdracht dus niet gewonnen, omdat jullie één van bovenstaande dingen fout hadden.
Helaas ook slecht nieuws voor beide genomineerden. Elk hadden ze twee van bovenvermelde dingen fout.
Enkel
Addie had een complete lijst en is dus de winnaar van deze PoV!
Zoals gezegd: dingen waren voor interpretatie vatbaar, maar er was steeds een duidelijker alternatief dat anderen wel gevonden hadden en het computerspel zou het ook niet goedgekeurd hebben.
Wie dit spel trouwens graag wil spelen: het staat op Facebook en heet Gardens of Time.