Klopt helemaal. Andere keren hadden we vaak terechte finalisten die eerst de evenwichtsbalk moesten doorstaan en daarna een zware proef. Daarna moest er gekozen worden door 8 mensen. In dat geval had Nico gewonnen.
Het is allemaal fout gegaan met die super oneerlijke proef waarbij Nico nog in het zweet een minuut minder had om dezelfde proef te doen dan Tanya. De programma makers hebben toen Tanya eigenlijk laten winnen. Daardoor kwam zij onterecht op winnaarseiland en kon toen veel eten krijgen, maar ook een complot smeden met Patrick en Jochem, waardoor Esther eruit lag. Vanaf daar liep het raar. En ik heb Tanya toen nooit meer als serieuze kandidaat gezien. Wat mij betreft dus een volledige onterechte winnares. Ze had geluk met pijlen schieten. Belachelijk en ongeloofwaardig.
Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn. Bij een jurystemming denk ik dat Tanja sowieso het voordeel van de twijfel zou krijgen indien ze het enkel tegen Niko zou moeten opnemen. Hoe ik het zie zou het wel spannend worden maar is de kans groter dat Tanja zou winnen.
Zouden op Tanja stemmen:Nicolas (haar vertrouweling/maatje op het eiland, hebben eerder ook een kamp gedeeld)
Anne (zij heeft nooit iets gehad met Niko, herinner je die ruzie voor ze haar team redde van de ondergang)
Lauretta (vertrouwde Niko nooit, ik geloof nooit dat ze ooit voor Niko zou hebben gestemd, wat ze ook mag beweren bij de reünie)
Twijfelgevallen:Jochem (neigt eerder naar Tanja, je moet niet vergeten dat Niko een paar keer op Jochem heeft gestemd)
Esther (neigt meer naar Niko, hij heeft haar respect afgedwongen door haar zoveel mee te nemen naar winnaarseiland. Aan de andere kant stemde ze altijd anders toen ze in één team zaten. Eerst stemde ze Deborah eruit en dan stemde ze samen met Jochem Niko's maatje Kobe naar de proef voor de samensmelting. Wijst er toch op dat ze niet akkoord ging met sommige van Niko's eerdere keuzes.)
Patrick (kan alle kanten uit, Niko omdat hij zoveel van hem won en Tanja omdat ze het goed met mekaar konden vinden)
Zou op Niko stemmen:Sascha (heeft meermaals zijn ongenoegen geuit over Tanja)
In mijn ogen heeft Tanja dus een ruime voorsprong qua aanhang bij haar medekandidaten en zou ze ook op deze manier gewonnen hebben. Maar 't is duidelijk dat sommigen zo'n stemming onderschatten. Net zoals ze dat met de winnares doen. Ze hebben haar niet laten winnen, net zomin als dat ze op haar eentje verantwoordelijk is voor Esthers exit. Dat was nu eenmaal de keuze die de anderen hebben genomen, zij dragen even hard de verantwoordelijkheid. Tanja heeft hen nergens toe verplicht. Volg je in zo'n situatie je hart of je hoofd? Ze deden duidelijk het laatste. En dat maakt je volgens mij zeker geen betere, noch slechtere winnaar.