Nog 1 weekje stemmen en we weten in elk geval wie de mol NIET is
Zelfs dat weet je niet zeker mi, gezien eerdere 'supervrijstelling' (serie 5 & 11).
Ik zou het wel erg flauw vinden als ze weer een soortgelijk iets toepasten nu, dat verwacht ik dus ook niet zeker niet met de 10 minuten extra (kandidaat-gerelateerd??). Lijkt me eerder dat de pers en co dit deel om een bepaalde reden niet te zien kreeg (maar wie weet zijn m'n verwachtingen te hooggespannen, niet de eerste keer.
Maar toch.. hoop doet..
Er is iets gaande in afl 1 lijkt me want zomaar 1 kandidaat een vrijstelling geven in afl 1 zet kwaad bloed volgens mij, voor die persoon in kwestie. Er zal dus mi wel een staartje aan hangen, althans anders vrees ik voor hoe anderen tegen Frits aan gaan kijken (te belachelijk gelukkige & lucky BN'er onder hen (wat ook niet wenselijk is voor hem mi), of mol?? Either way, Mol of kandidaat, als Frits de enige is met een vrijstelling in afl 1 zonder meer (?) denk ik wel dat dat wrsch wat kwaad bloed zou zetten bij de overigen - immers als eerste eruit vliegen is het grootste trauma van al deze BN' ers (ondanks prijs/ winst/ andere afgang etc..). Als het zo idd plaatsvindt ben ik iig zeer benieuwd naar de rest van de dynamiek.. Die zal echter vrees ik, te lijden hebben eronder en niet meer puur over de Mol en daaraan meedoen gaan in dat geval gezien de angst die BN'ers voor de eerste exit (en waarom!) lijken te hebben..
Voor wat betreft 'wie niet de mol 2012' :
Erg on a limb, voornamelijk gebaseerd op korte indrukken & uitspraken in interviews (dus zeer subjectief en mogelijk uit context gerukt..
) ... het kan zeker nog (veel) veranderen n.a.v. afl 1-3 minstens. Maar goed: Gebaseerd op algemene dingen zou ik op dit moment dan toch zeggen:
1. Marion Pauw. Zeker intelligent genoeg, in theorie doortrapt genoeg (gezien haar werk).
Maar komt nogal afstandelijk over in interviews, praat in algemeenheden voor wat betreft de serie, niet over persoonlijke(r)
ervaringen zoals sommigen. (over de psychologische mindgames etc zoals Hadewych en Marit bijvoorbeeld - dat soort zaken zou je mi wrsch eerder later ervaren als je langer daar bent - tenzij ze alledrie een verhaaltje ophangen?
).
Alles kan een act zijn natuurlijk maar dan vrees ik dat we in toekomst dergelijke interviews beter kunnen vergeten,
omdat het grootdeels een act zou zijn en we op 't verkeerde been gezet worden erdoor mi.
2. Maarten van der Weijden.
Weliswaar mogelijk ivm mogelijk (?) zorgvuldig gecultiveerd imago van 'stoere man, blanke pit/ straight up guy'- kan als dekmantel fungeren als je zo'n soort iemand wil als Mol.Staat bij 'mogelijk, maar niet waarschijnlijk' wat mij betreft, met name omdat de meeste mensen zich niks aan zouden trekken van een zogenaamde double cover en gewoon voor het voordehandliggende zullen gaan, met name het 'gewone' televisiekijkend molpubliek.
Ergo: Maarten, (vooralsnog) not the Mole imo (ondanks cultivatie imago, en vraagtekens hierbij)
3. Ik twijfel bij Hadewich. Ze kan het qua persona prima zijn maar vwb interviews en de manier waarop ze naar voren geschoven wordt twijfel ik toch daaraan. Door de interviews en vwb de jeugdfoto bij de duikopdracht.. Immers: ook in IJsland wordt gedoken en daar zijn de wateren kristalhelder..
Dat nog even los van de kale bodem/ weinig oceanic life wat je zo op het eerste gezicht ziet.. Ik wil niet zeggen dat dit niet in warmere sferen opgenomen kan zijn maar ik zie dit vooralsnog niet als sluitend bewijs voor het feit dat er sprake zou zijn van een tropische bestemming). Mijn voornaamste bezwaar is echter het naarvorengeschuif in een intro twee maanden voor de serie start - in de intro lijkt het me er toch behoorlijk dik bovenop liggen?!
(en dan druk ik me voorzichtig uit..) Kan wel natuurlijk maar het lijkt me niet direct logisch als productie zijnde.. Maar ok, ik houd vooralsnog zeker een open mind mbt Hadewich.. Kan een doublebluff zijn sws al wijzen eerdere ervaringen er eerder op dat men met face value flirt om mensen op een vals spoor te brengen dan dat zoiets bedoeld is om een paar enkelingen die daar toch al meer achter zochten, verdere evidentie te verschaffen voor hun (enigszins premature) theorie. Mogelijk mols wie weet, maar erg waarschijnlijk denk ik toch niet in eerste instantie..
4. Tim.Hetzij Mols hetzij totaal niet. Moeilijk in te schatten mi. Ik ben erg benieuwd hoe hij zich in afl 1 gedragen gaat sws.