Ik ben persoonlijk zeer te spreken over Art als nieuwe presentator. Ik zou zelfs willen zeggen, zeker zo goed als Pieter-Jan. Ik had een aantal momenten in 2011 het idee dat Pieter-Jan zenuwachtig was (trilling van zijn stem, bijvoorbeeld bij de eerste opdracht als hij vertelt dat er 5000 euro te verdienen is met de bonusvraag). Bij Art heb ik dat nog niet gezien.
Zijn meer vriend-van-de-kandidaten-achtige houding vind ik zelf ook wel fijn. Ik had het niet zo op de negativiteit die sommige van zijn voorgangers soms toepasten (Pieter-Jan bij het geven van het geld in het verlaten ziekenhuis). Geef mij maar Art, die oprecht getreurd lijkt als er (weer) geen geld is verdiend.
Wat dat mysterie betreft, ben ik het eens dat Art niet het mysterie van Pieter-Jan heeft. Hij heeft een ander soort mysterie vind ik, het idee dat hij een geheim heeft. En toch een beetje stekerig naar kandidaten doe met die geheimen. Bij de bruggenopdracht bijvoorbeeld iets wazigs zeggen als "je leven hangt aan een dun draadje" en dan "maar ik wil even met jullie praten".
Ten vierde vind ik dat hij meer empathie toont bij executies dan zijn voorgangers. Ik vind hem vooral heel goed bij de executie van Tim.
Verder heeft Art meer humor dan zijn voorgangers. Uit 2011 kan ik van Pieter-Jan alleen het moment nog herinneren met die foto-opdracht in aflevering 5. Daar had hij leuke momenten. Ik vind Art meer leuke momenten hebben, bijvoorbeeld in aflevering 10 met zijn "ik vond het wel intelligente vragen" of in aflevering 1 "dat betekent dat na één dag ploeteren", en meer van dat soort geintjes (al dan niet geregisseerd).
Er zijn zeker ook minpuntjes. Zijn ingestudeerde teksten bij de ontknoping kwamen mij net iets te "gemaakt" over, ik weet niet waarom. Misschien omdat ie te langzaam begon of omdat die omslag niet helemaal goed was. Maar wat dat betreft is WIDM ook gewoon best wel moeilijk volgens mij. In Peking Express ofzo komt hetnamelijk niet zo nauw hoe je je stem precies inzet. In WIDM is maakt dat wel uit. Dus zo voor een eerste keer is het logisch dat niet alles ineens zomaar goed gaat.
Nee, voor mij is het wel duidelijk. Art is een geweldige presentator