Wat een rare aflevering. Moet nog even laten bezinken wat ik nu verdacht vond en wat niet.
Heb het zelfde!
Ik ook hoor.
Vooral omdat geen enkele opdracht geld heeft opgeleverd
Is het ooit gebeurd, na aflevering één geen geld verdiend? Niet in mijn herinnering. Maar het maakt het ook lastig. Als een opdracht lukt kun je gaan molspeuren, maar als een opdracht mislukt dan kan de mol evengoed hebben gedacht, oh het mislukt toch al. En dan weet je nog niks.
Hoe dan ook.
Die eerste opdracht vond ik echt heel mooi. Ik zou op basis van die opdracht concluderen dat Annemarie de mol niet kan zijn - zij was er het eerst. Marit deed verdacht door te roepen dat er drie uur was. William was erg enthousiast aan het proberen meer mensen te vinden. Frits doet raar in die opdracht.
Tweede opdracht is heel makkelijk te mollen; gewoon de verkeerde koker pakken, het zit zo dicht bij elkaar. Dus ik vind het ook daar lastig om iets te kunnen afleiden. Wie heeft die -500 gepakt? Volgens mij kunnen we dat niet meer achterhalen, want de kokers worden bij elkaar gegooid voor de telling. Hoe dan ook had Frits in die opdracht een centrale rol met het kompas en dat is altijd verdacht.
Het zogenaamd kwijtraken van die -500 was volgens mij een idee van Maarten. Naar mijn idee is hij dus ook sowieso niet de Mol. Althans, als dat wordt goedgekeurd.
De opdracht op de brug ging vooral over die vrijstellingen, dus eveneens weinig uit af te leiden wat molheid betreft, vooral van de drie die een vrijstelling hadden. Alhoewel Marit hier heel raar doet, denk ik niet dat dat al dan niet mols is.
Ik denk dat we echt heel weinig kunnen met deze aflevering, om drie redenen:
- alle opdrachten zijn mislukt
- de opdrachten zijn erg moeilijk, en dus erg makkelijk te mollen
- de derde opdracht gaat om vrijstellingen, dat vertroebelt het beeld enorm.
Ik hoop dat we in aflevering 2 beter molspeur-bare opdrachten gaan zien...
Maar alsvast wat conclusies van mij:
Maarten geen mol.
Marit verdacht.
Frits verdacht.