Ik vond de openingsaflevering van gister veel minder leuk dan die van vorig jaar. Die zwarte vlaktes zijn wel indrukwekkend, maar vorig jaar was er zo veel te zien en te overanalyseren... Die bus opdracht was een explosie van kleur, symboliek, cijfers, etc.
De indrukwekkendheid van een gletsjer kwam ook niet echt over op tv, en de brug opdracht vond eerlijk gezegd een beetje saai, ook qua omgeving.
Op een gegeven moment was er ook even een overdosis timelapse shots (al bleek het wel mee te vallen toen ik de aflevering terug keek).
Wat ik echt een beetje gemist heb zijn beelden van overnachtingen, lunch, e.d. Bijna alles was opdracht. Ik vindt het juist wel leuk om ook iets mee te krijgen van de vriendschappen en verbondjes die gesloten worden.
Dat betekend overigens niet, dat ik me niet ga vermaken dit seizoen. Ik vindt een erg leuke groep mensen, al ken ik meer dan de helft van de kandidaten niet. Mijn eerste indruk is dat het allemaal zeer authentieke karakters zijn. Dus dat zit goed en daar draait het natuurlijk allemaal om: de kandidaten!