Heb alle afleveringen nog eens teruggezien, ga een paar bedenkingen plaatsen bij mijn second viewing.
Als straks Anne-Marie de Mol blijkt, hebben ze haar wel van in het begin in de kijker gezet. Misschien deden ze dat toch zodat we haar zouden afschrijven. Ze komt als eerste aan bij het vliegtuig, ze wordt meteen door William beticht dat ze geld pakte bij een paal. Probeert de eerste mensen die ze tegen komt te lokken naar het vliegtuig, en als ze aankomt zegt ze "hé een klok, ik ben goed op tijd!" waardoor je op de een of andere manier toch meteen gaat vinden dat ze een goede kandidaat is. Daaropvolgend zie je haar wel in de verte lopen maar ik geloof niet dat ze ook maar iemand gevonden heeft? Dat doen William en Frits in haar plaats. Hadewych op haar beurt komt niet op eigen kracht en wat ik bij haar vreemd vind is dat ze direct gelooft dat ze een wandeling maakte van drie uur! Anne-Marie gelooft het niet (weer een kandidaat-uitspraak). Ik geloof wel dat de Mol aanwezig is bij het vliegtuig tijdens de eerste opdracht, wat heeft een Mol er nu aan om in haar eentje een kustwandeling te maken?
Wat ik opvallend vond, in de tweede opdracht had ik, begin januari al, het gevoel dat Anne-Marie de leiding nam in de gletsjeropdracht. Onrechtstreeks is zij ook degene die verantwoordelijk is voor het vinden van de vrijstellingen, want zij kwam op een andere plaats uit waar ze niet moest zijn waardoor Frits besloot ergens anders te gaan zoeken en de vrijstellingen aantrof. Misschien had Marion toch gelijk en moest je kijken wie er verantwoordelijk was voor het vinden van die schijfjes. Als Hadewych de Mol is, is zij sowieso verantwoordelijk voor de € -500. Geen twijfel mogelijk. Liesbeth brengt geen geld binnen, maar zorgt ook niet dat er geld uit de pot gaat. Ze stond erbij en keek ernaar. Wederom geen Mol.
En de derde opdracht, die is simpel. Anne-Marie en Liesbeth laten zich afschieten, allebei hebben ze wel geprobeerd om hun willetje door te drukken. AM: "Marit, daar moet je de slechtste schutters op zetten" maar blijkt dat Anne-Marie zelf niet zo'n goede schutter is. Haar excuus dat Frits haar uitschakelde: "Hij zat in het leger, ik had geen kans". Hadewych op haar beurt hang net niet de heldin uit want ze komt net niet te laat. Dat vond ik toen ook al vreemd, maarja wie weet saboteerde ze dan toch dat paintballgeweer van Marion? Zou echt geweldig zijn mochten we dat straks terugzien. Maarja, dan moet ze wel de Mol zijn.
Verder viel me de montage op, als Marion haar openbaring verkondigd schiet de montage richting Marit, maar intussen blijkt iemand totaal anders verantwoordelijk te zijn. Dat gebeurde in aflevering 2 ook richting Anne-Marie, toen werd gesuggereerd dat Dio vol op Anne-Marie had ingezet wat ik eigenlijk niet echt geloof.
Dus al bij al denk ik dat de Mol dit seizoen in het begin vrij actief was, en vooral zichtbaar! We hadden ze gewoon kunnen zien, misschien letterlijk vanaf de eerste seconde?!