Ik vond het een mooi gemaakte aflevering, het begin was alsof ik naar een film aan het kijken was.
Er vielen me een aantal dingen op: de titel: 'de eerste 2 uur' (en dat terwijl het om 3 uur ging)
maar dat kan weer verklaard worden doordat de tijd een uur vooruit werd gezet van 2.48 naar 1.48. (eerder zei ik al dat ik dacht dat de mol in het vliegtuig is geweest) en dat ze met de productie daarna een filmpje als met alle kandidaten hebben gemaakt. In het begin denk ik zelfs dat toen je Art achter het stuur zag knikken, dat hij de mol heeft afgezet en dat we daaraan konden zien dat hij weet wie de mol is. (een soort knikje van je spel is begonnen) Maar was de mol nu juist op tijd, of te laat? geen idee.
Net als dat ik niet weet of de mol bij de andere opdracht nu beter kon tekenen of kon lopen. Al lijkt de groep van de lopers me logischer, omdat er waarschijnlijk een volgorde zit in de manier waarop -500, +500 en 0 euro is verdeeld. De -500 koker moet wel zijn meegenomen door de mol. Maar de mol kan zijn maatje ook bewust de verkeerde kant op hebben gestuurd.
Op de brug kan er vanalles zijn gebeurd, ik vermoed dat de mol niet in de groep van de vrijstelling zat, tenzij het Marit is geweest, al ligt de nadruk wel te veel op Marit. Bij het schieten kan de mol makkelijk missen en dan het argument van de wind aanvoeren, of als laatste overblijven en vervolgens af laten schieten, zodat er geen geld in de pot komt. Ik heb overigens heel erg moeten lachen om het jokers zoeken van William en DIO en marit die met alle gemak van de wereld de brug overloopt
Als een van hen de mol is dan is dat echt een fantastisch geklungelde mollenstreek.
Tot slot, viel me bij de executie weer op dat de muziek harder wordt bij de afvaller, (helaas niet veranderd) maar dat Marion af zou vallen had ik ook eigenlijk wel verwacht. Ben ook benieuwd wat de zonnige toekomst later in de serie inhoudt (ander land) en het onderhandelen over de toekomst in aflevering 4.
Wie zijn voor mij de top 3 van verdachten:
- Maarten: valt niet op, maar kweekt veel goodwill o.a door die pot actie
- Anne-Marie, vrolijke tante die het goed lijkt te bedoelen maar ondertussen..
- Dio, is hij echt zo dom of doet hij alsof
Wie vallen na 1 aflevering voorlopig af:
- Marit, teveel nadruk op haar gelegd, met die actie op de brug(wel superactie) en zij was de gene die riep als we maar 5 kokertjes meenemen! (waren dus 5 waardeloze kokertjes) en ook nog eens aanbood om te helpen(ja van de wal in de sloot zeker?) De nadruk ligt te veel op haar, maar als ze de mol is zijn dit wel 2 goede molacties vind ik.
- Frits, die wil te graag worden verdacht door anderen
Verder zaten er weer een paar flashbacks in de aflevering verstopt, dus ik verwacht dat hier mensen nog wel beeldje voor beeldje gaan terugspoelen. En ook wat tijdsaanduidingen, ik ga de aflevering nog maar eens goed terugkijken, op zoek naar molacties en wat de beste positie voor de mol is in elk spel.