Solide première, spannend, zoals gewoonlijk tien verdachten i.p.v. een paar waardige kandidaten in aflevering 1 maar dat zal hopelijk nog gaan beteren. Ik hou het maar op dat ze nog zoekende zijn naar hun rol in het spel. Spijtig voor Marion, had op meer gehoopt voor haar. Ze leek me wel intelligent genoeg, maar redeneerde misschien net een stap te ver, net zoals wij hier meestal veel te ver in gaan.
Eerste indruk was dat Hadewych, Marit verdacht gedrag vertoonden deden (ik vond ze af en toe nogal ingestudeerd overkomen). Anne-Marie, Frits en William kwamen wel heel nadrukkelijk in beeld en namen vaak het voortouw. Dio kwam oerdom over, als dat de Mol is dan is het finito voor mij als kijker. Zulke Mollen hebben we al genoeg gehad, ben ik echt beu gezien. Liesbeth, Maarten en Tim vind ik een beetje outsiders, moeilijk in te schatten. Zou wel geweldig zijn als Maarten het blijkt te zijn. Iedereen denkt, dat is een winnaar maar dat kan net zo compleet het tegenovergestelde uitpakken. Niemand verwacht hem in de rol van verrader, zou toch geniaal zijn.
Alleen die overdaad aan vrijstellingen alweer, daar blijf ik echt een hekel aan hebben. Het lijkt vanzelfsprekend geworden dat de eerste aflevering draait rond vrijstellingen/jokers. Het is nu zelfs al zo erg dat men naar jokers gaat zoeken die er niet zijn (William), en dat anderen simpelweg stoppen met nadenken (Dio). Ze hadden er gerust een paar kunnen afschieten. En Marit maar vrolijk doorlopen, het leek wel alsof ze dat op voorhand bedacht. Supertactiek wel, die zowel voor kandidaat als voor een Mol handig is.
Maar denk dat ik 'm nog maar eens ga bekijken, kan nooit kwaad. Dan zie je vaak nog andere dingen of worden je eerste indrukken meteen bevestigd.