Ik denk dat we teveel zoeken naar verborgen aanwijzingen. Het programma draait uiteindelijk om hoeveel geld er in de pot komt. En de taak van de Mol is om deze zo leeg mogelijk te houden.
William is hierin nogal verdacht wat mij betreft. Bijvoorbeeld:
- De gletsjer opdracht:
Als Mol kan het handig zijn om in de eerste groep te zitten omdat je dan iemand bewust een verkeerde kant op kan sturen. Tenzij er vrijstellingen liggen. Die wil je als Mol pakken om "onopgemerkt" makkelijk naar de volgende ronde te gaan. Frits vond uiteindelijk de vrijstellingen maar per ongeluk, want hij had in eerste instantie iemand anders naar die plek gestuurd (verteld hij zelf).
William zit in de 2e groep en weet dat hij de vrijstellingen moet pakken. Hij probeert daarom de richtingen van de kandidaten overhoop te gooien (zijn voorstel). Het is jammer dat hij zijn voorstel niet helemaal kon uitleggen, maar ik verwacht dat hij zichzelf richting de vrijstellingen had gestuurd zodat hij die kon pakken.
Je ziet daarna dat hij in het bijzijn van Tim een koker pakt en zegt dat het "misschien wel een vrijstelling is". Dat kan hij zeggen omdat hij weet dat Tim ze gevonden kan hebben omdat hij dat wellicht in de gaten gehouden heeft.
- Bij de brug opdracht:
Marit loopt met haar handen omhoog naar de overkant. Ik denk dat een Mol dat nooit zou doen want dan kun je heel makkelijk afgeschoten worden en dus geld in de pot brengen. Dat risico wil je als Mol niet nemen denk ik. William ziet dit maar wil Marit natuurlijk NIET afschieten want zou houdt hij geld uit de pot. Dus wat doet hij? Hij gaat op zoek naar "jokers". Hij weet dat die er niet zijn, maar hij moet iets verzinnen zodat Marit kan doorlopen. Ik denk dat hij hierdoor verrast was door dat Marit dit deed en daarom dit deed.
Later maakte hij de opmerking (in de bus) dat het een goeie eerste dag was. Natuurlijk! De Mol vind het prima dat er -500 euro in de pot zit.
Naast William vind ik Liesbeth ook enigszins verdacht omdat zij de eerste woorden spreekt: "Helemaal alleen...". Wat kan slaan op de tweet van de Mol dat hij/zij er in tegenstelling tot de collega van vorig jaar nu helemaal alleen voor staat.
Wat ik ook opvallend vind daaraan, is dat je ziet dat zij achter een soort bergen loopt. Dat kan anders zijn omdat het niet goed in beeld is gebracht, maar daar kom je natuurlijk nooit over heen.
Ik hou het verder nog open, maar dit zijn wel verdachte acties :-).
Verder natuurlijk TOP dat WIDM weer begonnen is.......