En die jeugdfoto van een meisje bij de intro. Dat meisje heeft een schaakbord voor zich en links onder ligt iets wat lijkt op een paard van een schaakbord. Na even te hebben gegoogled kwam ik erachter dat in de Chinese astrologie een Water-Paard bestaat. Zo heeft iedereen zijn eigen dier met element. Zo ben ik een Vuur-Os en was vorig jaar Patrick een Geit (die toen in de intro te zien was). Ik ga nog even uitzoeken of een deelnemer een Water-Paard is.
Zie Foto.
White Knight is een Engelse term in een Bond film gegeven is aan 007 en het symbool is een wit paard. White Knight = Witte Nacht = Wit oppervlak = Verhard water = Ijs = Wit. De persoon die als eerst op het witte oppervlak liep (Dio). Maar tijdens de aflevering werd music uit The Dark Knight gedraaid. ook Anne Marie wezen die Willem de verder instuurde (Bij wijzwen van spreken de donkerte instuurde) of juist Willem die gestuurd werd. Ook weer na Dio, want die kwam hij als 1ste tegen. Frits die Tim op weg hielp, maar als hij de mol is al wist dat er voor gespeeld moest worden.
De foto is van Marit denk ik. Maar iedereen kan wel is gebruikt worden in het programma.
Grappig: Liesbeth en haar aarde in de vorm van een Mols hoop. Vermoed dat zij ook de persoon in Joggingbroek is die uit de auto stapte, maar of zij de zelfde is die even daarvoor uit de auto stapte en de klok een uur terug bracht. Van die klok dacht ik eerst dat de kandidaten dat ook moesten doen zodat er iets open zou gaan. Ook verdacht vond ik de genen die zij dat Liesbeth gezegd zou hebben dat ze 3 uur bezig was geweest.
Nog meer Frits: Mogelijk heeft hij of de redactie Marjon expres een slecht geladen aparaat gegeven. Ook raar was zijn biecht aan het einde, maar misschien ligt hij er de 3de aflevering uit. Ook vreemd dat hij op eens de 2de aflevering joker had. Ik was verbaast dat Tim op eens niet de 1ste had. Maar omdat ik op Tim had gestemd als 1ste die er uit vloog, kon dus nog. Misschien dat Frits als hij de mol is weet dat er ook in de 2de aflevering voor de vrijstelling gespeeld moet worden. En misschien weet hij dat de -500 wel terug verdiend kan worden, want kwam er op het idee om het spoorloos te maken. Tim ligt er dus misschien volgende week uit.
Ander verwijzing na Dio. Het programma heet op eens weer DE MOL. De 1ste mol reeks heten eerst ook zo, lieten ze ook veel zien van het landschap en Deborah was de eerste mol. De 1ste reeks duurde de afleveringen ook iets langer en deze 1ste aflevering in de 12de reeks duurt in ieder geval bijna een uur ipv 50 minuten en misschien de rest ook.
Ben ook wel benieuwd wat het warme land word. Australië hebben we al voor de 2de keer gezien. Portugal deel 2 misschien ?? of van het ene probleem land na het andere. Griekenland of misschien het land die de Euro niet heeft (en de Zon er dus nog schijnt) > Engeland.