Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het juist onlogisch dat de mol de vrijstellingsmunten wil vinden. Als je in groep 2 zit en je partner stuurt je er heen heb je weinig keuze (een gok dus), maar zoals frits het heeft 'gespeeld' door op de munten te stuiten ga je er vanuit dat je partner, degene die dus kokers mag rapen jou 1 van die munten gunt. Als mol lijkt het me dat je weet wat de opdrachten zijn dus is dit totaal niet praktisch. Zoals hierboven net al is gezegd is schieten makkelijker te oefenen dan ontwijken, daarbij is ontwijken 1 tegen 2 à 3, word je geraakt dan komt er geld in de pot en dat wil de mol toch juist niet.
Tenzij je Marit bent en zorgt dat je als 1e over die brug mag en je handen omhoog gooit, maar dat is ook erg aan het toeval overgelaten, maar dat zou een goede tactiek zijn als noodoplossing mocht de mol onbedoeld een vrijstelling in handen krijgen en bij haar kwam het enigszins geloofwaardig over. Gooit een maarten of frits zijn handen zo de lucht in is het open vuur geloof ik...
Ik zie aan alles voors en tegens, veel plausibele aanwijzingen heb ik al voorbij zien komen, ben erg benieuwd wat aflevering 2 ons gaat brengen!