Op basis van de tweede foto van de mol achter de foto van het vliegtuig, kun je eigenlijk al een aantal kandidaten wegstrepen. Je ziet duidelijk een donkerblauwe berg die naar rechtsboven toeloopt en een dikke groene lijn (vegetatie) ongeveer 1 cm onder de berg. De foto van Maarten (en die van Marion, maar die zit er natuurlijk niet meer in) hebben we als enige niet gezien in de aflevering. Daarnaast zijn er een aantal foto's moeilijk te beoordelen, omdat er geen close-up van gemaakt wordt. Dit zijn die van Dio (te zien in het introfilmpje), Marit en William. Echter, toen ik nogmaals naar de foto van Dio keek, zag ik duidelijk bij zijn rechterhand (op 06:42) zijn envelop met nog iets erin (foto van de dakota? molbrief?). Aangezien bij de rest van de kandidaten er niks in de envelop zat op de foto na, verdenk ik hem sterk. Oordeel zelf.
Op basis van gedrag in de eerste aflevering ging mijn eerste intentie uit naar Anne-Marie als mol. Alleen komt haar foto vrij goed in beeld tijdens de aflevering, en deze foto komt eigenlijk niet echt overeen met die van de mol.