Dat dit niet zomaar een opdracht is, lijkt mij wel duidelijk. Vergeleken werd met de 2-daagse verlof van Stijn. Deze vergelijking gaat niet zomaar op. Stijn wist van te voren dat hij 2 dagen van de groep verwijderd werd en zodoende geen informatie kon vergaren. Daartegenover stonden dan die 2 vrijstellingen. Stijn heeft er van te voren duidelijk voor gekozen.
Astrid werd "zomaar" uit de groep weggerukt. Ze kreeg het aanbod en bleef een volle dag weg. Daardoor kon ze dus geen info vergaren, waardoor het voor haar moeilijker werd de vragen juist te beantwoorden. Zelfs als ze op het juiste spoor zat.
Daarnaast mag het inmiddels ook duidelijk zijn dat we hier met een wat hardere groep te maken hebben. Men is zeer terughoudend wat betreft informatie doorvertellen aan anderen. (denk bv aan René en Chandrika).
En als je dan ook nog es 7000 euro'S voor de neus wordt gehouden, kun je m.i. niets anders meer dan vertrekken.
Mijn conclusie: De Avro heeft Astrid Bewust buiten spel gezet.
De reden hiervoor is mij vooralsnog onduidelijk. Dat ze "iets" gezien zou hebben kan nooit de reden zijn. Vlgs mij is het juist de bedoeling van dit spel DeMol te betrappen.
Misschien dat de Avro haar betrapt heeft dat ze zat te neuzen in het script van Angela?
Wie zou het zeggen??
Weer stof genoeg tot nadenken dunkt me,
Gr. Wilm