Het topic van Anne-Marie is weer helemaal naar beneden gezakt. Ik schop hem toch maar weer even naar boven.
Er wordt her en der waar ik lees n.m.m. iets te veel waarde gehecht aan het feit dat A-M in de allereerste opdracht het vliegtuig wist te vinden. Het wordt door sommigen uitgelegd als een (hele) onmolse actie. Ik zie dat helemaal niet zo. De molactie bij het vliegtuig was het terugzetten van de klok. Dat maakte het onwaarschijnlijk/vrijwel onmogelijk dat iedereen op tijd zou komen. En dus maakte het ook de weg vrij voor de Mol om zich als kandidaat te profileren. Het feit dat ze als eerste bij het vliegtuig was maakt haar in mijn ogen júist verdacht, ook rekening houdend met het feit dat de Mol niet ver van die plek moet zijn afgezet, aangezien er maar een paar minuten verstreken waren toen de klok werd teruggezet.
Verder laat ook het gesprekje met William tijdens die opdracht me niet los. William die A-M 'iets van een paal heeft zien pakken' en daar vrij stellig over is. En A-M die dat resoluut af doet met 'je bent gek in je hoofd', o.i.d..
Wat als William wel degelijk iets gezien heeft? Misschien pakte A-M inderdaad iets van een 'paal' óf (nog waarschijnlijker imho) legde ze juist iets weg. De afstandsbediening van de tijdklok? Een tweede foto (de foto die de Mol kreeg, waarop het vliegtuig duidelijk staat)?
William lijkt vrij zeker van z'n zaak dat hij iets gezien heeft en A-M ontkent het allemaal ook net iets te fel. Als kandidaat is het een uitgelezen kans om gelijk verdacht te worden door de groep, maar A-M reageert meer als een geschrokken mol die bang is al op dag 1 door de mand te zijn gevallen. Ze gaat er daarna ook als een speer vandoor, zonder verder nog met William te (willen) overleggen over een de opdracht.
Verder laat de montage/regie ons bij de beschuldiging van William niets zien van het verdachte 'paalincident', terwijl er bij een willekeurige beschuldiging van sabotage meestal wel gelijk beelden van het bewuste moment worden getoond. Dat kan uiteraard betekenen dat er helemaal geen paalincident is geweest, maar het kan ook dat men het niet kon tonen omdat het dan té duidelijk zou zijn geweest dat A-M inderdaad iets pakte/weglegde.