Waauw, dus toch Anne-Marie!
Anne-Marie speelde uiteindelijk de rol van haar leven! Hoewel ik haar had verwacht als Mol bleek de ontknoping, in het bijzonder het beeld waar je haar naar de Dakota ziet wandelen, voor mij toch een kippenvelmoment.
Het liet me de voorbije week niet los en ik vond dat ik het aan mezelf verplicht was om eindelijk de knoop door te hakken. Gek genoeg, sinds een paar dagen verdween mijn twijfel als sneeuw voor de zon en wist ik het honderd procent zeker. Opeens stond ik op, en werkelijk alles wees naar Anne-Marie. Na alles nog eens terug te bekijken bevestigde het mijn vermoeden. Dus in dat opzicht is deze reeks echt wel goed geweest. Dit seizoen heb ik als nooit tevoren getwijfeld, de zoektocht naar de Mol was niet gemakkelijk! In tegenstelling tot die van de echte kandidaten, zo heb ik de indruk. Maar wat wil je ook, met zo'n open hechte groep.
Ook al is niet iedereen gewonnen voor Anne-Marie als Mol, ikzelf ben van mening dat ze dat super heeft aangepakt, voor zover dat mogelijk was met deze groep. Want dat was de pech van de nieuwe Mol, dat die terecht kwam in een groep fanatieke kandidaten die het spel meer in groep speelde i.p.v. het op een meer individuele manier te spelen. Dat had het voor ons uiteindelijk ook veel interessanter gemaakt als er een paar kandidaten waren geweest die zich wat meer hadden afgezonderd net zoals de tactiek die Anne-Marie waarschijnlijk op voorhand voor zichzelf had uitgestippeld.
Wat ik geweldig vind aan Anne-Marie is dat ze als Mol blijkbaar toch een redelijk vals en bitsig karaktertrekje bezat.
Ergens zag ik dat al aankomen in het geval ze de Mol was, ze heeft gewoon zo'n vibe over zich. Zo'n houding had ze soms ook als 'gespeelde kandidaat' t.o.v. Tim en als Mol kwam dat zelfs nog meer uit de verf. Kijk, dat trekt me enorm aan in een Mol, dat inlevingsvermogen. Wat heb ik genoten van haar Molbiechten gisteren, zo heerlijk sarcastisch naar de kandidaten toe.
Over haar molacties ben ik tevreden. Heb geen ethische bezwaren dat ze meeluisterde bij de onderhandelingen. Ook geen problemen met haar andere acties, over het algemeen ben ik dus best een tevreden mens. En ja, die pijl van Hadewych claimen is toch echt wel het toppunt! Dat ze dat ook maar heeft gedurft terwijl ze al zo onder druk stond. Heel stoer hoor! Net zoals dat krijtje dumpen.
Dat bewijst eigenlijk wel dat ze zeer goed kan improviseren, dit was ook te zien tijdens haar gesprek met Liesbeth. Daar spiegelde ze meteen Liesbeths gedrag, vond ik echt een sterk staaltje qua acteren. Daar heeft ze toch echt het hoofd koel moeten houden. Iets wat ze is blijven doen de hele reeks, ook al moest ze zo heb ik begrepen onder zeer grote druk presteren.
Maar wat een gevoel van opluchting gisteren, en zeker voor Anne-Marie. Dat kon je wel voelen, zij heeft echt pech gehad met deze groep kandidaten, had haar een betere groep gegund om in te mollen. Maar dat neemt niet weg dat ik alvast liefhebber ben van haar als Mol. Ik vind haar duidelijk ook een verbetering op de vorige Mollen. Spijtig dat de groep haar op een of andere manier al vroeg te pakken had. Dat is het risico van het spel, maar ze heeft dat vind ik althans nog mooi kunnen ombuigen naar het einde toe.
Ik onthou Anne-Marie als een toffe Mol, iemand die als Mol zeer goed kon improviseren met een groot inlevingsvermogen maar vooral ook een Mol met bakken vol humor. En daar ben ik heel blij om. Want dat doet me zin krijgen om te blijven kijken ... Anne-Marie is voor mij dus een geschikte Mol maar moest haar rol helaas vervullen onder zware omstandigheden.
En er is geen enkele zure druif die mij mijn mening zal doen herzien!