Die bepaling is verzonnen door bepaalde mensen en iig voor zover ik weet nooit geuit in de serie.
Dat is de interpretatie die sommigen ervan (wensen te) maken maar die nergens gestipuleerd wordt voor zover ik weet in ieder geval. 'De mol gaat nooit naar huis' staat zeker niet gelijk aan 'de mol krijgt nooit een rood scherm' en in de serie is nooit iets van dergelijke aard beweerd en hoezeer sommige mensen die twee dingen ook graag gelijk lijken te willen stellen aan elkaar, ze zijn het feitelijk níet.
Of ik iets graag wil of niet heeft er niet mee te maken. Waarschijnlijk geld dat ook voor anderen. Het gaat meer om de geloofwaardigheid. Want de mol vult wel een test in en de Mol kan van alles roepen maar in feite nooit een slechte test maken.
Tenzei je ook dat toestaat als "mollen-actie". Als de Mol ook al een 100% vrijstelling in handen heeft en niet KAN worden weggespeeld, vind ik het ook nog geloofwaardig en billijk. Alleen in het geval dat ze zover gaan dat het blijven/vertrek in handen van de kandidaten ligt, dan verliest het spel in mijn ogen zijn geloofwaardigheid.
Zo bezien kon iedereen Gijs vertrouwen, die door de Mol is teruggehaald en niet de Mol zelf, die op goed geluk is teruggehaald. Maar dan nog, stel ze hadden een kanditaat de hulp-mol opdracht gegeven "haal gijs terug...met hint hoe" en Gijs was dus wel de Mol. Sorry, ook dan vind ik het spel niet leuk meer en word de jacht op de mol een nog groter , mistiger geheel dan het al was. En dan heb je ineens een kandidaat, die express de hulp-mol actie niet uitvoerd. Nee, dat kan dus niet.
Maar goed, er zullen vast mensen zijn die niks te gek vinden en het allemaal prachtig vinden.
Maar we verliezen Anne-Marie uit het oog, want het topic gaat over haar......
Ik vind dat Anne-Marie meer initiatief heeft getoond met specifieke ''oer-mollen-acties'' dan de mollen uit eerdere series. En dan doel ik juist op die hele kleine dingen als het weggooien van het krijtje.
Dat is ook zoiets. In de afleveringen worden de mollen-acties van de kandidaten vaak breed uitgemeten, de Mol die een krijtje weggooit, tja, dat zien we dan weer net niet. Stel je voor dat we Anne-Marie teveel gaan verdenken, als kijker...nietwaar ?