Tijd geleden dat ik hier heb gepost, maar het viel me op dat dit (volgens mij) nog niet gemeld was in combinatie met Anne-Marie:
Tijdens de test van aflevering 5 zie je na de beelden van Marit achter de PC snel wat shots van twee katten: eerst een zwarte, daarna een witte. Van allebei de katten zie je de reflectie in het water. Vervolgens komt Anne-Marie aanlopen in een zwarte jurk met witte stippen, met ook weer haar reflectie in het water. Kan gewoon een mooie montage zijn, maar vond het wel erg opvallend (al kan ik er nog geen Mol-connectie bij vinden).
Wat denken jullie hierover?
Ja, dit was me ook al opgevallen. Vooral ook het feit dat net Anne-Marie daarna aan de beurt is. Dat zwart-witte, daar was ik extra op aan het letten vorige aflevering en tot mijn grote verbazing kwam er dat beeld met die zwarte en wit-zwarte kat.
Wat nog straffer is, Anne-Marie draagt tijdens elke test/executie of soms de hele aflevering wel iets zwart-wit. Tot nu toe was dat elke keer een zwart item met een wit accent, zoals nu met die witte bollen.
Afl. 1: zwarte sjaal met witte bolletjes
Afl. 2: zwart-witte handschoenen
Afl. 3: zwarte top met witte strik (en een streepje rood)
Afl. 4: zwart bloesje met witte strepen
Afl. 5: zwarte jurk met witte bollen
Afl. 6 (preview): zwarte top met witte bolletjes
Ik zie het meer als een vermomming. Een soort camouflage. Zie het als kleurensymboliek. Anne-Marie draagt zwart, en doet met die witte accenten alsof ze bij de groep hoort. Je bent ofwel kandidaat (zwart, ofwel wit), ofwel De Mol (zwart-wit). Met haar kledij wil ze deze tegenstelling misschien wel duidelijk maken.
Nu, ofwel draagt ze die kleuren gewoon heel graag en steekt haar kast vol met zwart-wit. Ofwel is ze De Mol en is dit een stiekeme hint. En als er al een kledinghint inzit vind ik deze toch wel redelijk aanvaardbaar. Daarbij gaf ze zelf ook nog eens aan "the worst fashion Mole ever" te zijn. Dat kan erop wijzen dat we op haar kleding moeten letten?! Geef toe, het is toch raar dat ze nu al elke aflevering zo prominent in het zwart-wit gekleed is.
Enja, dat die kat daar rondliep hadden ze niet echt kunnen voorspellen, waarschijnlijk was dat erg handig en toevallig voor de montage later. Maar ik blijf het intrigerend vinden. Bij Marit verscheen trouwens een zwarte kat. Vlak erna kwam die wit-zwarte in beeld, en dan Anne-Marie. Misschien toch een soort kattenhint? Hoe zit het met bijgeloof in Spanje? Want niet overal betekent een zwarte kat ongeluk, in Engeland bv. is die eer weggelegd voor een witte kat. Maarja hier neem ik aan dat dat een zwarte kat is, want Marit vloog er onherroepelijk uit nadat die zwarte kat kwam piepen. Misschien moeten we zoeken in de richting van bijgeloof. We zagen eerder in IJsland ook al een volle maan.
Die reflectie van Anne-Marie vond ik ook nogal vreemd, het was alsof ze naar zichzelf keek. Anne-Marie zat voor de laptop en haar reflectie kwam vanboven in beeld en kreeg daardoor bijna een yin-yang effect. Kijk, yin yang / zwart wit ... De complete kandidaat, of toch weer niet?