En bovendien: Als je niet een mol met voorkennis zou zijn, zou het dan in je opkomen om in een brug te gaan kijken?
Als je niet een mol met voorkennis bent, zou het dan in je opkomen dat IJsland ook een eiland is?
De ene persoon bedenkt iets wel, de ander niet. Je kan niet zeggen dat een bepaald idee niet bedacht kan zijn door iemand zonder voorkennis. Mensen zijn creatief
Eens voor wat betreft het duidelijk maken voor de 'goed verstaander' aan het einde van de serie, nu al eigenlijk series lang.
Ik denk dat jullie iets zien dat ik niet zie, al series lang, maar hou rekening met de kans dat je gewoon op de juiste mol zat en bevestigd werd in je vermoeden terwijl het helemaal geen patroon is. Mensen zijn namelijk heel goed in patronen zien, ook op plekken waar die er niet zijn. Als je ervan uitgaat dat je elke serie met kans 50% de juiste mol hebt, dan is de kans dat je de afgelopen drie mollen juist had 1 op 2
3 oftewel 12,5 procent. En als je verdenking klopt, dan is alles dat je kan vinden bevestiging van je vermoeden.
Anders gezegd, correlatie impliceert geen causatie, en gelijktijdigheid impliceert geen correlatie. Oftewel, als twee dingen allebei gebeuren wil dat nog niet zeggen dat er een verband is, en ook al is dat verband er wel dan hoeft dat nog een oorzaak-gevolgverband te zijn.
Ik denk dat je spoken ziet. Temeer om dat Anne-Marie de mol niet is, en ik baseer dat op de door haar geclaimde vuurpijl waar de hele groep het mee eens is, en nu in aflevering 9 ook het laten slagen van de ontvoeringsopdracht.