Als AM de mol is (en alles wijst er op), dan is ze naar mijn mening een van de mindere mollen van de laatste jaren.
1. Nu de laatste aflevering nadert, is duidelijk dat de groep al vanaf het begin op haar zit als mol.
2. Ze heeft behoorlijk wat geld in de pot gebracht. Tuurlijk mag je discussiëren over in hoeverre dit haar verdienste is geweest, maar een mol die uit medelijden per ongeluk een pijl in een vlot schiet...
Ik hoop dus ook dat uiteindelijk blijkt dat dit niet haar pijl was. En om te zeggen dat ze bij de visopdracht een beetje erachter aan sukkelt is wel erg simpel. Eerst corrigeert ze Liesbeth en vervolgens trekt ze in de laatste seconden zo hard dat Hadewych het bijna niet bij kan houden...
3. Over punt 2 mogen de meningen verschillen, maar zelfs de grootste tunnelaars moeten toch toegeven dat AM weinig heeft gedaan om te mollen. Sterker nog, waar ze kansen had liet ze die liggen. Ja, nu de laatste aflevering (verkeerd rijden), maar een mol moet een beetje meer moeite doen vind ik...
4. Positioneel zat ze bij veel opdrachten niet op de ideale plek naar mijn idee (onderhandelingen, generator-opdracht en vast nog een paar). Je zou verwachten dat een mol, waar mogelijk, positioneel beter gaat zitten als de kans zich voor doet..
Ik lees vaak dat ze een goede mol is, omdat wij als kenners haar pas laat hebben herkend. Dat vind ik geen goede reden. De regie kan er natuurlijk alles aan doen om haar onopvallend in beeld te brengen en anderen te laten opvallen, iets wat ze dus ook duidelijk gedaan hebben...
Als ik zo naar al mijn argumenten kijk, zou Liesbeth een ideale mol zijn
... Maar goed, dat verwacht ik niet meer...
Overall: Leuk seizoen, hele leuke kandidaten (William+Hadwych als toppers) en lekker veel discussie in de groep. Maar een teleurstellende mol imo...