In aflevering 4 (geloof ik) werd de afspraak gemaakt dat er voortaan minder informatie werd gedeeld. Iets waar Frits tegen was, in zijn eigen woorden 'de vrouwen hebben het gesprekje goed voorbereid'. Voorspellende woorden als je bedenkt dat er 3 vrouwen in de finale staan. Gooiden de vrouwen het al in aflevering 4 op een akkoordje?
Het klopt in lijn met Anne-Marie's moeilijke rol als ze de mol is. In een groep waarin zoveel wordt gedeeld is het voor een mol moeilijk om mee te doen, daarom zondert Anne-Marie zich constant af.
Mocht Anne-Marie de mol zijn dan lijken me dat belangrijke momenten in de serie.
Mee eens Tsu, ik denk dat dat in deze serie een belangrijke rol heeft gespeeld.
Hoewel er altijd wel bondjes zijn en deze en gene wat met elkaar delen (hetgeen juist in klein verband ook erg verkeerd uit kan pakken...Vooral als het bondje met de Mol is..
.. Tenzij je Patrick heet natuurlijk..
) is het volgens mij, voor zover we na kunnen gaan althans, in geen enkele serie tot nu toe zo sterk voorgekomen.
Ik hoop ook eigenlijk niet in toekomstige series omdat het zorgt dat de Mol wel erg onder druk komt te staan. Ikzelf denk dat Anne-Marie daar veel moediger mee om is gegaan dan bijv Patrick die zelfs flink geld verdiende om maar minder verdenking te hebben etc. Da's een kwestie van smaak, toegegeven. Maar in die zin zie ik in Anne-Marie juist een veel actievere Mol.
Overigens, nog even terugdenkend. Er waren een paar momenten dat ik wel degelijk twijfels bij haar had (maar nooit voldoende om echt te denken dat ze toch de Mol was, omdat ze ook veel redelijk goed leek te doen - al leverde het bijna nooit iets op bijv. Viking.
Of het zogenaamd geld pakken bij de Western opdracht. Ook in die zin is het rookgordijn dit jaar wat mij betreft echt effectiever geweest dan afgelopen paar jaar.
)
o.a.
1. De wijze waarop ze altijd naar anderen leek te wijzen omtrent mogelijke molsacties/ verdacht gedrag in haar biechts. Dat deed ze ook bij Tim trouwens, maar het grappige was dat ik in haar gedrag bevestiging hiervan dacht te zien.. Tim deed vage suggesties oa in de kruisopdracht waar ze samen waren en Anne-Marie léék minder verdacht bezig. Met de Google maps plattegrond in gedachten vwb genomen route vraag ik me af in hoeverre dat eigenlijk echt het geval is geweest.
2. Het feit dat ze zich versprak toen ze zei dat Tim wel eens een goede mol kon zijn. Iets in de manier waarop ze dat zei heeft me nooit lekker gezeten om een of andere reden, als je iemand zwaar verdenkt verspreek je je daar niet. Klinkt raar misschien maar dan zeg je dat resoluter en ook met meer bewijs waarom je dat denkt.
3. De stierenkop waarop ze schreef en het achteraan bungelen met die stier die ze sjouwde.
Ongetwijfeld nog een aantal momenten, maar meer in dat soort losse kleine dingen. Nu valt me pas op dat het wel erg exaggerated is wat ze zegt maar ik heb dat eerder echt voornamelijk aan haar 'je leeft in uitroeptekens!' persoonlijkheid c.q. Mol-persona toegeschreven.