Ik heb de afgelopen dagen last-minute alle afleveringen nog eens herbekeken. Een ware Molmarathon dus. En wat mij opvalt is dat Anne-Marie van in het begin heeft geprobeerd om redelijk subtiel te Mollen, Het voordeel aan zo'n late marathon is dat je alle finalisten intussen kent en dus bijgevolg let je alleen nog op die drie personen en dan valt het toch echt op dat Anne-Marie hier en daar dingen probeert bij te sturen maar dat ze vaak totaal geen vat op de groep heeft.
't Is echt een sterke groep dit jaar. Ze hebben dan wel de historisch laagste pot ooit, toch steken ze vaak stokken in de wielen van de Mol. Als Anne-Marie de Mol blijkt te zijn heeft ze echt een zware tijd achter de rug zeg. En ik zat nog maar aan afl. 3 toen ik me dit bedacht. Verder zie ik dat ze nogal vaak de verantwoordelijkheid voor het mislukken bij de anderen legt, en dat ze vaak zaadjes plant waarduit moet blijken dat ze beter naar haar hadden moeten luisteren. De welbekende: "zie je wel/ik zei het nog" komt vaak voor deze serie. Dat zou een hint kunnen zijn naar haar voorkennis. Maar ondertussen zei ze het wel maar loopt een opdracht toch nog faliekant mis!
Dus bij het herbekijken viel mijn 1 euro-stuk meer bij Anne-Marie dan bij de anderen. Hoewel ik nog steeds vind dat Hadewych een waardige Moltegenstander is, wat heeft zij een heel deel rake molmomenten zeg! En ze laat genoeg mislukken om een goeie Mol te zijn. Als ze geld binnenbrengt is het een miniem bedrag, of zoals Anne-Marie het noemt 'haar magisch getal', € 500. Op zijn mini's dus.
Dus ben heel benieuwd of ik misschien toch nog verrast ga worden want op dit moment verwacht ik dat Anne-Marie straks de tijd zal wegzappen in het vliegtuig. Maar ik zou extatisch van vreugde zijn als toch blijkt dat Hadewych die klok mocht saboteren. Want ik krijg het maar niet uit mijn hoofd, stiekem denk ik nog altijd dat zij straks uit haar schaduw gaat treden en haar valse Mol-lach laat schijnen over haar twee tegenstanders.