-Bij de onderhandelingen bracht Frits Liesbeth op andere gedachten. Op zich was het wel logisch dat ze niet allemaal groen moesten gaan stemmen, maar Frits brengt ook Tim op het idee om rood te stemmen.
Dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. Liesbeth is degene die het oppert, Frits steunt het wel.
Ik denk wel dat als Liesbeth er niet over begonnen was, Frits er wel over was begonnen, omdat unanimiteit simpelweg een utopie was met de Mol die meedoet. Dus dat is zowel voor Frits als slimme speler (die ook graag een concurrent ziet vertrekken) als voor Frits als mogelijke mol uit te leggen.
-Het is al eerder gezegd ook in eerder afl. doet hij verdachte dingen. Joker ruilen voor een vraag, wil joker aan Tim geven, de jeepopdracht was slecht, Frits vindt de vrijstellingen, verdedigt zich als een leeuw met het paintballgeweer, zegt in de biecht dat hij 4 keer eerlijk geantwoordt heeft bij de trapopdracht (is dat wel zo?), heeft niet zo'n duidelijk bordje gemaakt (sporters), zet geen joker in bij de test in afl.4.
1. Dat jokergedoe is nieuw dit jaar, althans het weg willen geven/ 'niet nodig hebben' etc. Ik denk dat dit door het gedoe van vorig jaar komt. De mol willen spelen. Werkt aardig want William trapt er alvast in.
Als mol vind ik het nog steeds een rare zet (zowel van Frits als van Tim) omdat dit bij iedereen argwaan wekt zeker na wat er vorig jaar is gebeurd.
2. De jeepopdracht had sws weinig kans van slagen maar persoonlijk denk ik dat de mol in principe liever achter het stuur zit. Aanstuurder zijn kan je wel natuurlijk maar je hebt zoals we al zagen, weinig controle over wat er feitelijk in de auto gebeurt. Liesbeth en Tim veroorzaakten het grootste probleem daar door veel te vroeg de onderste helft van de K in te zetten, daar waar de andere auto nog met de N bezig was, en ze dus moesten overlappen. Dat was duidelijk het deel waar de meeste verwarring kon ontstaan en de mol zou dit geweten hebben mi. Iedereen die daarbij betrokken was is dus ip verdacht voor wat betreft die opdracht.
Frits had hierbij wel een rol, maar nogmaals, de opdracht was sws lastig haalbaar gezien alle coordinatie die er plaats moest vinden tussen twee aanstuurders en twee auto's op de grond.
3. De felgroene vrijstellingen zouden in de witte sneeuw wel gevonden worden als die plek bezocht werd door iemand (het leek iig niet een van de moeilijkste plekken om te zoeken). Zo niet dan was er vast een plan B. (Leuke voor het vragenvuur misschien.
)
4. Zich verdedigen op de brug zou ook iedere kandidaat doen. Hij is fel maar met een vrijstelling in zicht om de gevreesde eerste executie niet te hoeven doorstaan is dat ook wel begrijpelijk.
5. Sporters was weliswaar vreemd opgeschreven maar niemand had moeite met het te lezen.
Daarnaast lijkt hij constructief bezig bij het verzinnen van bandnamen oa. Nu kan een mol prima af en toe kleine dingen goed doen (zeker als hij weet dat er een grote slag loert de volgende afl al is dat geen vrijbrief om nooit te mollen uiteraard).
-Zou Tim Frits verdenken? Toen Frits doorging bij de test en hem een soort van high five wilde geven, weigerde hij die.
Tim noemde Frits als 1 vd drie omdat hij geen tunnel visie wilde hebben, in de test van afl 3 althans. Wie hij nu heeft als hoofdverdachte weten we niet. Hij begint alleen bij Anne-Marie over haar veronderstelde molschap en hoe dit de stemming beinvloedt.
Dat doet hij overigens als in de eerste ronde, dus als hij Anne-Marie zo wantrouwt is het op zich wel vreemd dat hij tegen Frits beweert dat hij van plan was voor 'iedereen groen' te gaan stemmen.
Die high five werd niet zozeer geweigerd volgens mij, het kwartje viel pas laat bij Tim. Wel een opmerkelijk moment trouwens. Het is niet uitgesloten dat Tim Frits niet vertrouwde en daarom wellicht groen heeft gestemd - maar ik kan dat niet helemaal rijmen met zijn naar het schijnt nog sterkere verdenking van Anne-Marie die zegt groen te stemmen.
Ook als hij denkt dat Anne-Marie daar gelogen heeft en ze rood stemt, zou hij nog altijd beter af zijn rood te stemmen (kandidaat exit en kleinere kans op al het geld verliezen). Kortom, Tim als kandidaat die noch Anne-Marie noch Frits vertrouwt klopt sws niet volgens mij.
For the record: Ik zou Frits een leuke mol vinden,hoor!
Van mij mag het.. Maar eerlijk gezegd zie ik het nog niet zo.
Vooralsnog staat hij wel bij de mogelijke verdachten maar (helaas) nog niet bovenaan.