Tja.. Moeilijk te beoordelen aan de hand van slechts 1 aflevering.
Er is mijns inziens een verschil tussen 'de mol wat op de achtergrond houden' en iemand nauwelijks een edit geven omdat je er niet in investeert.
Tot nu toe krijg ik meer het gevoel dat het het laatste is bij Hadewych (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maarten).
Wellicht verandert dit nog hoor in aflevering 2, zou kunnen. Ik krijg bij haar reacties sterker de indruk dat ze primair zijn tot nog toe.
Even los daarvan heb ik al eerder opgemerkt dat het merkwaardig is dat ze de associatie 'De mol- meisjesfoto- Hadewych' twee maanden voor aanvang van de serie zouden laten circuleren door opzettelijk de leader vrij te geven en zo een dermate voordehandliggende conclusie een hint naar de mol zou blijken.
Als er al een hint in zit dan vermoed ik (of laat ik zeggen: hóóp ik) dat die niet dermate kort door de bocht is dat alle mensen genaamd spuit 11 dit nav aflevering 1 alsnog gaan opmerken.
Verder komt het me voor dat ze te 'lief' is voor de rol. Yvon kwam lief over maar was keihard als het erop aankwam bijvoorbeeld, Inge en Kim ook op hun manier. Dat zie ik Hadewych vooralsnog niet direct doen. Maar wellicht doet aflevering 2 me van gedachten veranderen.