Ik had vannacht een openbaring à la Marion. Ik weet niet of het veel goeds voorspelt, maar ik wil hem toch graag delen.
In Aflevering 1 komen achter elkaar 3 items in een 'sfeershot'. Een oude foto, een boekje over Jezus met Maria, Jozef en de ezel op de voorkant en een programmaboekje van Tivoli.
Ik vond vooral die laatste twee erg opvallend omdat ze zo mooi naast elkaar lagen en ik niet direct de indruk had dat het de standaard opstelling was.
Het tivoliboekje is al vaker gelinkt aan Dio en Hadewych omdat zij daar beide hebben opgetreden. Nu is Dio exit, dus is Hadewych de enige kandidaat die nog een link heeft met Tivoli zover mij bestaat (correct me if I'm wrong).
Het boekje over Jezus toont duidelijk Maria en Jozef opweg naar de stal. Daar begint het kerstverhaal. In veel landen met name Noord-Europa duurt het kerstfeest 12 dagen en 12 nachten. Begint op 25 december en eindigt in de nacht van 5 op 6 januari (driekoningen)
Vanaf 25 december is 5 januari de 12e dag na kerstmis en de 12 nacht is de nacht van 5 op 6 januari.
Op 5 januari was de eerste aflevering van WIDM12 & de verjaardag van Hadewych. Toevallig was/is Hadwych ook nog zwanger net zoals Maria.
Daarnaast viel het me op dat er dit jaar veel vanuit de lucht wordt gefilmd en dat veel 'sfeershots' van vogels zijn. Dit kan 'toeval' zijn, omdat het praktisch is in IJsland om vanuit de lucht de filmen en vogels een van de weinige dingen zijn die er te filmen vallen. Het kan echter ook een motief zijn. Bij toeval kwam ik er achter dat op de 5e dag van de eerste maand (5 januari) Bird day is. Een dag voor vogels. Niet alleen komt er in de aflevering van 5 januari een paar keer expliciet een vogel in beeld, maar een vliegtuig wordt ook wel ijzeren vogel genoemd. Rond het vliegtuig vond de eerste opdracht plaats.
Maar dat alles is niet direct aan Hadewych te linken. Bird day klinkt vrijwel hetzelfde als birthday en wie heeft haar verjaardag op 5 januari? Juist ja Hadewych.
Maar goed dit is alleen vanuit aflevering 1 gezien. Alleen de vogels + birdview shots kwamen terug in aflevering 2.