Maakt Hadewych hier de Satansgroet als Art bij opdracht 1 iemand vraagt die goed kan leren en observeren?
Dan zouden de vele zessen in de serie op het getal van het Beest (666) kunnen duiden.
Ook het vermeende "de mon" zou naar de duivel kunnen verwijzen:
http://soundcloud.com/l0z3u8y4pj1lokp/mom-12/s-Pn6V8
En ook het luciferspel met planken op het strand.
Ik hoorde dit in de vodcast en ik moest denken aan de vele keren dat Art "OK" maakt. Het "OK" teken wordt ook geassocieerd met 666...
Wow, zouden ze er echt satanistische symbolen instoppen? Erg gewaagd.
Ik zag er eerst eerder een gebaar in waarmee ze weer een stier uitbeeldt, ze maakt deze serie wel vaker verwijzingen naar stieren ... maar het is inderdaad ook het symbool waarmee iemand de gehoornde god of satan wil aanduiden.
Dat van die 3 zessen wou ik ook nog posten ... omdat dat ok-gebaar hier al eerder ter sprake kwam en zéker na die post van Avogadro. De dubbele betekenis hiervan is niet zo bekend. Het ok-gebaar dat Art telkens gebruikt, daar zegt men inderdaad van dat het drie 6'en uitbeeldt. Het getal van het beest, een bekend occult symbool. Wat het sterk maakt is dat Hadewych het ook al eens gebruikte tijdens een biechtmoment. Zowel Art als Hadewych gebruikten dit handgebaar dus, het lijkt wel alsof ze dit hebben afgesproken. De cirkel die met duim en wijsvinger gemaakt wordt heeft trouwens ook een link met de zon of de zonnegod.
De 666'en zijn al eerder voorbij gekomen. Zo zie je in de leader op een meter van de riverjet 966 staan. Draai de 9 om en je hebt weer 666. Vorige week kwam de roulettetafel in beeld. Misschien weten jullie dit al, maar een roulettetafel heeft 36 nummers. De som van alle nummers vormt ook 666. Best wel creepy.
En er zijn nog wel meer van die occulte symbolen te vinden in deze serie. Vandaar misschien al die kruisen! Om de antichrist te verdrijven.