Sorry sorry sorry ik weet dat dit extreem offtopic is maar ik wil nog even gauw terugkomen op Lukie's 'Vrouwen zijn nou eenmaal emotioneel'
Goed ik heb even nagedacht of ik hierop zou reageren omdat ik alles niet onnodig 'zwaar' wil maken.
Maar er moeten me een paar dingen van het hart.
Ten eerste, als je dit zo hartgrondig verklaart aangaande deze serie hoe verklaar je dan de emotionele reactie van Frits en de doorgaans stukken minder 'emotionele' reactie van Liesbeth.. aangaande stereotypen?
Het is al zeer dubieus zoiets te veronderstellen, maar in dit geval nog meer omdat het sws een selectief gezelschap is. i.e. Acteurs en actrices moeten het juist vaak hebben van hun empathisch vermogen, en de wijze waarop ze in staat zijn met hun publiek te interacteren, d.w.z. 'tapping into emotion'.
Ook de mannelijke deelnemers toonden aardig wat emotie en de vrouwelijke nog meer, waarschijnlijk omdat dit dicht bij
hun persoonlijkheid en professie ligt (die twee zijn moeilijk te onderscheiden).
En dan hebben we het nog niet eens over gender specific roles en leergedrag aangaande wat wel of niet acceptabel is qua sexe-gerelateerd gedrag (i.e. sociaal stigma).
Jij vindt William of Frits een stuk minder emotioneel bijvoorbeeld??
Misschien tonen ze het op een andere manier maar ik vind dit wel erg kort door de bocht en behoorlijk seksistisch inderdaad.
Ik zie je verder ook niet met bewijzen komen hieromtrent, alleen maar een bewering waarop jouw bevindingen berusten kennelijk..
Overigens wil ik ook wijzen op het feit dat Hadewych zwanger was. Dat heeft een behoorlijke invloed op de hormoonhuishouding.
Nu ken ik haar niet en weet evenmin hoe ze normaal gesproken reageert maar dat dit een impact kan hebben gehad lijkt me meer dan duidelijk aangezien de andere vrouwen weliswaar warm maar beduidend minder 'emotioneel' reageerden.
Anyway ik zie deze opmerking eigenlijk aan niks gestaafd behalve:
1. Jouw perceptie van dat verschil.
2. De hormoonhuishouding van een zwangere vrouw.
Misschien reageert Hadewych sws zo best mogelijk, maar om dat meteen over één kam te scheren over alle vrouwen gaat me
toch echt wat te ver.
Overigens vind ik niks mis met hoe Hade reageert, maar ik zou evenmin willen beweren dat elke vrouw zo zou reageren, nee....