Het is tijd om na 5 afleveringen de balans op te maken.
In afl.1 t/m 4 krijgen we meerdere keren de testvraag te zien Is de mol? Man of Vrouw.
Meerdere keren krijgen we te zien dat deze testvraag beantwoord wordt met vrouw.
In afl. 2, tijdens de test gemaakt door Dio, krijgen we deze vraag ook, alleen wordt er geen keuze getoond.
(Er is wel een muisklik geluid er onder gemonteerd).
Na aflevering 4, de laatste in IJsland, komt er in het dagboek van de Mol veelvuldig het woordje kon in terug.
Kon betekend in IJslands vrouw. In het dagboek staat letterlijk: Ik kon..., Ik vrouw? Met nog enkele zinnen om te eindigen met kon...kon...kon..
Na aflevering 4 een verwijzing naar 4 vrouwen waaronder de mol.
Aflevering 5 gaat Marit naar huis. Dit betekend dat er nog 3 kandidaten over zijn voor mol.
Liesbeth, Hadewych en Anne-Marie.
Als we de al jaren redelijk betrouwbare Follow-the-money-theorie erbij pakken, dan zien we dat Anne-Marie veel meer geld in de pot heeft gebracht dan de andere 2 dames.
Dus houden we over Liesbeth en Hadewych.
Terugkijken naar aflevering 1, waarin de nadruk wordt gelegd op de briljante ingeving van Marion Pauw:
"Tijdens opdracht 2 op de Gletsjer moesten de vrijstellingen gevonden worden anders het je heel opdracht 3 niet gehad".
Als je met deze informatie opdracht 2 gaat ontleden dan zou de mol in de groep moeten zitten die de kokers moet vinden en in kaart moet brengen. De verkennersgroep. In de verkennersgroep zitten Anne-Marie en Hadewych.
Kijken we dan vanaf het moment dat Frits Anne-Marie richting vrijstellingen stuurt, alleen even later is afgeweken en ergens ander kokers vind. (Vreemd?)
Maar wie is daar om Frits er op te attenderen dat er nog een locatie gedaan moet worden en dat ze die snel moeten doen? Aangezien iedereen, behalve Frits, een locatie heeft aangewezen is het logisch dat Frits er zelf heen gaat.
Maar andere erop wijze dat nog een locatie gevonden moet worden en snel! Wat voor belang heb jij daarbij? Hadewych.
Voor de sceptische onderons. In aflevering 3 in de bus kijken Tim en Liesbeth in elkaars mollenboekje.
Liesbeth zegt, na het terug geven van Tim zijn boekje:"Ik ben de mol..." (Vreemd?)
Wat ook vreemd is de tijd die ze krijgen om in elkaar boekje te kijken.
Hadewych zegt:"Ik tel tot 9". Uhm, tot 9, normaal tel je tot 10.
Wie is de Mol is een spel met 10 deelnemers, 9 kandidaten en 1 mol. Wie telt er tot 9 in Wie is de Mol? De Mol
In aflevering 4 tijdens de testvragen zien we Hadewych een kruis slaan, in Aflevering 5 in het Westerndorp zien we, net voor haar beurt Hadewych een kruis slaan. Hadewych en kruis. Deze combinatie levert het artikel over Hadewych uit de Middeleeuwen op, waarin gesproken wordt over visioenen (flitsbeelden), Adelaar (beelden vogels),Geloof (beelden Kerken) en nog veel meer.