Waar de rondleiding me blijft dwarszitten blijft de opdracht op de gletsjer me hoop geven wat betreft Hadewych als Mol.
Hadewych zegt er drie kokers te vinden en tekent de kaart voor Marit. Marit pakt drie kokers mee. In geen van de drie kokers zit geld. Dit is raar, omdat in elk van de vijf clusters (minstens) één koker met geld zou moeten zitten. (Aanname 1.)
Als we er van uitgaan dat de drie kokers die Marit pakt de drie kokers zijn die Hadewych zag liggen (aanname II) zijn er volgens mij twee voor de hand liggende opties: 1. Hadewych kon maar drie kokers vinden terwijl er meer lagen in haar cluster, waaronder die met het geld. 2. Hadewych had ook een vierde koker met geld gevonden maar heeft die als molactie laten verdwijnen.
Ik ben benieuwd wat anderen hier van denken. Dus zowel mijn twee aannames als de twee opties die ik noem.
Ik heb ook nog eens even gekeken. Aanname II lijkt me voor de hand te liggen, maar op basis van de beelden kan ik niet confirmen dat het daadwerkelijk dezelfde plek is. Ik kan de achtergrond die we zien bij Marit niet plaatsen in het landschap van Hadewych.
Wat ik wel denk te zien is dat de koker die Marit pakt niet één van de drie kokers is die ik bij Hadewych in beeld zie. En de tweede koker die je bij Marit nog ziet kan ik ook niet plaatsen.
Volgens mij is er nog een optie 1b, namelijk dat Hadewych op het moment dat ze Frits roept nog maar 3 kokers gezien heeft, maar er uiteindelijk wel meer vindt en op de kaart zet (waarbij de vijfde koker met geld alsnog kan zijn weg gemoffeld natuurlijk).
Ik ben bang dat het allemaal net te kort/beperkt in beeld is, met als voordeel dat we er lekker op los kunnen speculeren!
Wat mij beterft kan het op dit moment zelfs zo zijn dat Marit de kokers van Dio vindt. Het is trouwens opvallend dat Marit helemaal geen kaart bij zich heeft.
_____
EDIT> Lolz... wiens schoenen zijn dit (plaatje)? Dit komt in beeld op het moment dat Dio zegt kokers gevonden te hebben (de indruk wordt gewekt dat het Dio is)... Maar dit is de plek waar Marit een koker pakt!!!
Als Hadewych de mol is, heeft ze misschien Marit totaal naar de verkeerde plek gestuurd! (Waardoor Marion geen kokers kan vinden, omdat ze te veel naar links toe loopt.)
Aanname 2 klopt dus helemaal niet. Komen we ook een maand later achter.