Ik zie daar ook wel een goede actie in. (Maar het zou wel prachtig zijn als inderdaad blijkt dat die jongen al eerder als hulpmol benaderd was. Maar daar ziet ie er toch wat te verrast voor uit als hij wordt aangesproken. )
Een Mol die al zeer weinig molt maar dan ook nog die molactie uit laat voeren door een ander??
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, als 'Alicante' voor molsactie door moet gaan, dit wel een bijzonder slechte vind. Liesbeth (die volgens sommigen de enige zou zijn die haar mogelijk - deels? - verdenkt in dat stadium voor zover wij kunnen beoordelen althans) zou daar toch nooit intrappen sws?
'Misschien is de stad wel naar haar vernoemd'.. Nauwelijks overtuigend te noemen tegenover een journaliste die toch wel enige achtergrond en basiskennis op dat vlak heeft mag je vermoeden.
Als Mol had Hadewych toch voorkennis van de vraag die ze zou krijgen, had ze dan niet een aannemelijker antwoord kunnen verzinnen? Want misschien had iemand het in dat vliegtuig per ongeluk wel goed. Nu is de kans wel kleiner als je het een IJslander vraagt natuurlijk maar het is wel een zeker risico dat ze neemt daarmee.