Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 267554 keer)

Offline molvankaas

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #540 Gepost op: 16-02-2012, 22:59:03 »
voor de show begon was mijn eerste indruk bij hadewych dat ze het goed zou doen en of de nieuwe pepijn zou zijn (heel verdacht) de nieuwe art (winnaar) de nieuwe patrick (mol) of nieuwe soundos (over excited verliezer) later bleek echter dat ik elke keer dacht dat ze eruit ging, toch bleef ze maar in het spel en het begint zelfs irritant te worden  ::rofl:: ze is nu geloof ik het minst verdacht, dus ze is geen pepijn, ze is niet de mol dus geen patrick, wat daaruit blijkt: ze is gewoon de echte mindfu*ker in het spel, en leuke kandidaat. (en mijn intuitie laat mij in de steek wanneer ik het niet verwacht en andersom)  go for the win hadewych!  ::bravo::

voor mij is het overduidelijk: hadewych is geen mol
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline AaPje16

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
« Reactie #541 Gepost op: 17-02-2012, 11:21:48 »
Stel Hadewych is inderdaad de mol. Dan was ze toch best briljant in deze aflevering! Bij de bruggen opdracht bijvoorbeeld: ze wist dat iedereen naar beneden zou gaan en had dat zelf anders voorspeld. Ze wist dus dat er geen geld verdient zou worden. Daarom kon zij makkelijk naar beneden gaan, de held spelen omdat ze haar angst had overwonnen, en vervolgens komt er toch geen geld in de pot. Iedereen is dan alleen maar bezig met het feit dat ze zo dapper is, en toch geld heeft willen verdienen.

Stiekem hoop ik ook gewoon dat ze de mol is, zou echt fantastisch zijn!  ::love::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Eddie_V

• Forumlid
« Reactie #542 Gepost op: 17-02-2012, 11:30:22 »
voor de show begon was mijn eerste indruk bij hadewych dat ze het goed zou doen en of de nieuwe pepijn zou zijn (heel verdacht) de nieuwe art (winnaar) de nieuwe patrick (mol) of nieuwe soundos (over excited verliezer)
Ja ik dacht voor de show dat ze OF bij de eerste 7 afvallers zou horen OF bij een van de 3 finalisten... ;D

Offline Eddie_V

• Forumlid
« Reactie #543 Gepost op: 17-02-2012, 11:31:55 »
Stel Hadewych is inderdaad de mol. Dan was ze toch best briljant in deze aflevering! Bij de bruggen opdracht bijvoorbeeld: ze wist dat iedereen naar beneden zou gaan en had dat zelf anders voorspeld. Ze wist dus dat er geen geld verdient zou worden. Daarom kon zij makkelijk naar beneden gaan, de held spelen omdat ze haar angst had overwonnen, en vervolgens komt er toch geen geld in de pot. Iedereen is dan alleen maar bezig met het feit dat ze zo dapper is, en toch geld heeft willen verdienen.

Stiekem hoop ik ook gewoon dat ze de mol is, zou echt fantastisch zijn!  ::love::

tja zelf heeft ze wel 500 euro verdient dan als mol... vind ik niet zo sterk

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #544 Gepost op: 17-02-2012, 11:33:43 »
Stel Hadewych is inderdaad de mol. Dan was ze toch best briljant in deze aflevering! Bij de bruggen opdracht bijvoorbeeld: ze wist dat iedereen naar beneden zou gaan en had dat zelf anders voorspeld. Ze wist dus dat er geen geld verdient zou worden.

De Mol haalde alleen geld uit de pot als hij/zij juist zou voorspellen wat die kandidaat zou doen. Anders zou er juist geld bijkomen, dus (€500 per kandidaat die de Mol onjuist voorspeld had).
Als de mol idd had gedacht dat iedereen de opdracht zou voltooien en daarop had ingezet, was er dus - €2500 uit de pot gegaan.

Dat Hadewych hier niet doet wat ze nota bene zelf zou hebben voorspeld (als mol - het enige waar ze hierover controle zou hebben bij deze opdracht..) is dus uitermate onmols.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #545 Gepost op: 17-02-2012, 11:38:24 »
Inderdaad Supernova.

Net als na de 2500 euro van Anne-Marie denk ik dat het nu tijd voor me wordt om deze 500 van Hadewych aan te grijpen om naar een andere Mol over te stappen. (Ik heb dan nog één oude Mol van me over, die zou het wel eens kunnen gaan worden. ;))

Offline Kitsune

• Forumlid
  • GOING UNDERGROUND
« Reactie #546 Gepost op: 17-02-2012, 11:39:18 »
Het punt is dat ze ook al voor 500 euro een joker gekocht had. En bovendien ging er alleen maar geld uit de pot, dus wat maakt -500 of -1000 nou uit? Uiteindelijk heeft ze 0 euro opgeleverd. En hierdoor denken mensen natuurlijk niet dat ze Mol niet is.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #547 Gepost op: 17-02-2012, 11:42:42 »
Het punt is dat ze ook al voor 500 euro een joker gekocht had. En bovendien ging er alleen maar geld uit de pot, dus wat maakt -500 of -1000 nou uit? Uiteindelijk heeft ze 0 euro opgeleverd. En hierdoor denken mensen natuurlijk niet dat ze Mol niet is.

Als Hadewych erg verdacht zou worden zou ik hier in mee gaan. Maar dat is niet het geval. Ze had prima nog eens 500 uit de pot kunnen halen. Dat niet doen om weer vertrouwen te winnen is me dan weer net iets te subtiel mollen, en zonde van de eerdere brutale molactie.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #548 Gepost op: 17-02-2012, 11:44:31 »
Als mol had ze niet moeten gaan abseilen. Ze vond het toch al niks, dus dat is des te meer reden om het te laten als daarmee geld uit de pot gaat. Die goodwill om het niet te hoeven doen heeft ze al en Tim en Liesbeth liggen voortdurend op het rooster, dus Hadewych heeft een prima vrijbrief om eens flink te mollen. Dit maakt haar in ieder geval niet overtuigender als mol.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #549 Gepost op: 17-02-2012, 11:46:01 »
Als mol had ze niet moeten gaan abseilen. Ze vond het toch al niks, dus dat is des te meer reden om het te laten als daarmee geld uit de pot gaat. Die goodwill om het niet te hoeven doen heeft ze al en Tim en Liesbeth liggen voortdurend op het rooster, dus Hadewych heeft een prima vrijbrief om eens flink te mollen. Dit maakt haar in ieder geval niet overtuigender als mol.

Bovendien had ze een prima excuus gehad met haar prille zwangerschap! Ze ging immers ook al niet op de riverjet.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #550 Gepost op: 17-02-2012, 11:59:18 »
Hadewych leek met haar vlechtjes in deze aflevering wel een beetje op Picasso's vrouw:

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #551 Gepost op: 17-02-2012, 12:31:34 »
tja zelf heeft ze wel 500 euro verdient dan als mol... vind ik niet zo sterk
zand in de ogen strooien, heet dat.

Offline Eddie_V

• Forumlid
« Reactie #552 Gepost op: 17-02-2012, 12:43:54 »
Ook toen Hadewych merkte dat anderen niet zo blij waren met 1.000 euro werd ze een moment onzeker en herpakte ze zich met "ben ik nou te blij" of iets dergelijks. Ze had waarschijnlijk geanticipeerd dat de groep blij zou zijn met 1.000 euro, maar de groep was eerder teleurgesteld dat ze op 9 woorden na niet de 2.000 hadden binnengehaald, imho.

die 2000 konden ze alleen maar verdienen als ze van te voren zouden inzetten op meer dan 100.

Het was nu alleen maar de vraag of ze er meer dan 50 hadden, als het achteraf bleek dat het er meer dan 100 waren had dat geen gevolgen voor de pot, was alleen leuk geweest voor de mol die dan had tegengehouden dat er 1000 extra verdient werd.

wie de mol ook was bij deze opdracht, hij of zij (HIJ!) heeft gefaald

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #553 Gepost op: 17-02-2012, 12:47:09 »
Als Hadewych erg verdacht zou worden zou ik hier in mee gaan. Maar dat is niet het geval. Ze had prima nog eens 500 uit de pot kunnen halen. Dat niet doen om weer vertrouwen te winnen is me dan weer net iets te subtiel mollen, en zonde van de eerdere brutale molactie.

Maar de andere kandidaten kunnen ook bedenken dat hierdoor Mollen af te strepen zijn. In dit geval, met het afvallen van William, heb je hier neit veel aan maar stel nu  dat de Mol maar één kandidaat goed voorspeld had, namelijk zichzelf. Dan zou dit wel héél duidelijk zijn, dus loopt de Mol hier een groot risico. Dus ik denk nog steeds wel dat de Mol hier best zichzelf verkeerd voorspeld kan hebben, om de boel een beetje te f*cken en minder risico te lopen. Het gaat ook maar om een relatief klein bedrag, en dat bedrag kun je als Mol ook verliezen door je medekandidaten verkeerd te voorspellen. Of je compenseert het door voor hetzelfde bedrag een joker te kopen :-)

Offline Eddie_V

• Forumlid
« Reactie #554 Gepost op: 17-02-2012, 12:47:31 »
zand in de ogen strooien, heet dat.

in mijn of jouw ogen? ;D

Dat was het enige waar de mol invloed op had (buiten het op kandidaten inpraten om het misschien wel of niet te doen)

Verder hoeft ze geen zand in mijn ogen te strooien, want ze is totaal niet verdacht, zelfs al had ze niet ge-abseilt had ik  haar nog niet verdacht.

Ik vind het nog alwat om als mol verantwoordelijk te zijn voor 1000 euro in de pot, dat is toch meer dan 10% van de totale pot op dit moment. (laat staan wat ze verder nog meer verdient heeft)

Offline Eddie_V

• Forumlid
« Reactie #555 Gepost op: 17-02-2012, 12:49:25 »
Maar de andere kandidaten kunnen ook bedenken dat hierdoor Mollen af te strepen zijn. In dit geval, met het afvallen van William, heb je hier neit veel aan maar stel nu  dat de Mol maar één kandidaat goed voorspeld had, namelijk zichzelf. Dan zou dit wel héél duidelijk zijn, dus loopt de Mol hier een groot risico. Dus ik denk nog steeds wel dat de Mol hier best zichzelf verkeerd voorspeld kan hebben, om de boel een beetje te f*cken en minder risico te lopen. Het gaat ook maar om een relatief klein bedrag, en dat bedrag kun je als Mol ook verliezen door je medekandidaten verkeerd te voorspellen. Of je compenseert het door voor hetzelfde bedrag een joker te kopen :-)

het gaat om 1000 euro verschil OF 500 erbij, OF 500 eraf, dat vind ik geen klein verschil. En wat is er erg voor de mol dat andere kandidaten weten wie hij/zij is? Mol kan er toch niet uit, zijn doel is de pot zo laag mogelijk te houden niet zijn identiteit verbergen( al is dat wel leuker voor het spel natuurlijk )

Offline Ali Kanarie

• Forumlid
« Reactie #556 Gepost op: 17-02-2012, 13:19:56 »
Wat ik me bedacht, is dat mss Hadewych, als ze de mol is, van tevoren inderdaad voorspeld had dat ze niet gegaan was.. En dat ze ook echt van plan was om niet te gaan.. Maar dat ze erop ingezet had dat William niet zou gaan, Anne-Marie wel zou gaan, Tim wel zou gaan en en Liesbeth wel zou gaan.. Maar dat er min of meer duidelijk werd tijdens het overleggen dat Anne-Marie en Tim niet zouden gaan, omdat ze doodsbang waren.. Dan kon ze natuurlijk haar eigen angst gebruiken om als eerste te gaan, en Anne-Marie en Tim over te halen ook naar beneden te gaan.. :) Dan kost het haarzelf wel 500 in de pot, maar Anne-Marie en Tim halen dan wel mooi 1000 euro samen uit de pot..

Bovendien zei ze ook nog zoiets als: "De mol weet: Hadewych gaat niet, dus ik moet naar beneden, want ik heb de groep vandaag al 500 euro gekost voor die joker." Maar ze dachten bij iedereen dubbel door.. Dus bij William: William wil graag, dus de mol zegt dat ie niet gaat. Dus hij moet juist wel weer gaan.. En bij Hade denken ze dus niet dubbel door.. Want die heeft hoogtevrees, dus gaat niet.. Dus ze moet wel gaan.

Wat me ook een paar keer is opgevallen, is dat als Art het over "De Mol" heeft, dat Hadewych dan in beeld komt.. Dus over de opdracht op de brug "De mol heeft jullie vandaag veel geld gekost" *Hadewych in beeld*.. De aflevering van de goudmijn: "Jullie waren vandaag op het terrein van de mol" *Hadewych in beeld* Ik heb geen idee of dat vaker is geweest, maar dat viel me op.

Offline avonasac

• Forumlid
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
« Reactie #557 Gepost op: 17-02-2012, 13:52:43 »
@Ali Kanarie, dat is al vaker voorgekomen, samen dat ze vaak in beeld is met joker (molteken), daarom dat ze hoog op mijn verdachtenlijstje staat met runner-up Tim.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #558 Gepost op: 17-02-2012, 14:13:34 »

Zo had ik het gisteravond niet bekeken, maar ik kan hier wel in meegaan. Als je als enige doet wat de mol voorspelt dan val je wel op. (Ook al is dat geen garantie dat je de mol bent, maar dan zou de mol in dat geval als laatste moeten gaan en zo expres de verdenking van zich afhalen door een kandidaat de enige 'molactie' te laten doen.) Ik hoop dat dit nog duidelijk is.  :)
Maar in dit geval zijn er meerdere voorspellingen van de mol die kloppen. We zien niet precies of AnneMarie en Tim lang aarzelen en of ze overgehaald zijn door Hadewych omdat zij als eerste ging, dus het blijft lastig om de acties te beoordelen. Puur op het uit de pot halen van geld bij deze opdracht blijven er nog 3 mollen over: Tim, Liesbeth en Annemarie, maar ook die hebben in vorige afleveringen geld in de pot gebracht en goede acties uitgevoerd, dus ik blijf het lastig vinden. Ik blijf gewoon nog even koppig in mijn Hadewych tunnel.  ;D

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #559 Gepost op: 17-02-2012, 14:31:33 »
Als Art na de survivalopdracht zegt: We gaan naar Sevilla, roept Hadewych: Oh leuk! en na een korte pauze: Daar had ik het........ en dan hoor je haar nog zeggen ...echt fantastisch, maar volgens mij wilde ze zeggen: Daar had ik het net nog over met Art in het gesprek. Het lijkt me dat je dat als mol niet zegt, maar aan de andere kant denk ik waarom stopt ze halverwege die zin?