Moest net denken aan die gekke oorbellen die ze weer tentoonspreidde in afl. 7, omdat ze eerder al van die gitaren aan haar oren had hangen. Ik schreef het toen toe aan het feit dat ze nogal Rock 'n Roll was. Maar nu vind ik het iets te veel van het goede. Ben even terug gaan zoeken of er al iets over gezegd was, en jawel één keer werd erover gesproken.
Tijdens de biecht in dit stukje heeft zij volgens mij gitaren als oorbellen, weet niet of dat nog iets zegt?
Zoals ik al eerder postte heeft Hadewych iets met muziek (moeder is celliste, vader is fluitist en zijzelf heeft een CD opgenomen die maart 2012 uitkomt), dus zijn die gitaren als oorbellen een wellicht een toevalligheid.
Of dus een verwijziging naar de Mol (term in de muziek), vandaar ook de vele kruizen die je steeds ziet (een kruis is de tegenhanger van de mol in de muziek). De kruizen hebben dan ook geen religieuze betekenis, maar je ziet wel veel kruizen en dus 1 mol in Wie is de Mol 2012. ;-)
Deze voorgenoemde hint vind ik heel sterk! Ik vraag me al enige tijd af wat voor oorbellen ze nu droeg, die gitaar-oorbellen had ik al door ... maar in afl. 7 heeft ze die andere ook weer aan (de zwarte plaatjes). Het was me niet duidelijk wat het precies was maar na ze nu in close-up te hebben gezien weet ik eindelijk wat ze moeten voorstellen. Ze draagt hier voor de tweede keer een paar zwarte audiocassetjes. Weer een duidelijke verwijzing naar de muziekwereld. Mollen ♭ en kruisen # in de muziek, that's the way to go! Zou het, eindelijk eens een muziekhint?! Dat zou denk ik wel gepast zijn met Hadewych als Mol aangezien ze zelf die wereld als geen ander kent, haar ouders zijn muzikanten, zijzelf is zangeres en bassiste, ...
Daarbij maakte ze ook al eerder verwijzingen naar haar muzikaal verleden. Toen ze het eerst in beeld kwam zong ze "The hills are alive with the sound of music." Wat daarop volgt is een stel heel vreemd klinkende noten.
Daarna stelt zich voor als volgt:
"Ik ben Hadewych Minis, ik ben 34 jaar. Ik ben actrice bij Toneelgroep Amsterdam. Ik ben ook zangeres en bassiste. Qua acteren heb ik onder andere in Moordwijven gespeeld, in Loft, Majesteit, ik heb een paar keer Maxima gespeeld." (je hoort een stukje van haar nummer '
Invite you', de tekst die je hoort is: Spread your love, spread your heart, spread your mind, spread your skin ... )
Daarbij is zij het toch zelf die telkens een kruisje slaat. Maar eens een Mol, kan een kruis je niet redden. 't Is ofwel een Mol, ofwel een kruis. En een herstellingsteken zie ik ze niet maken. Het zou me trouwens niet veel verbazen als ze hier en daar met haar vingers gekruist staat.
Btw: Na dit bericht te typen tikte ik in google "mixtape Hadewych Minis", en heel raar (ik was maar willekeurig wat zoektermen aan het proberen) ... blij verrast trof ik haar persoonlijke mixtape aan. Ze heeft ergens een lijstje van haar persoonlijke mixtape staan. Ik zou niet weten sinds wanneer dit online staat, maar sommige titels en artiesten van die nummers in haar lijstje doen toch vragen rijzen of het niks te maken heeft met de Mol. Ik geef maar een paar voorbeelden:
Fertile Ground – Spiritual War, Weldon Irvine – Music Is The Key, Fela Kuti – Water No Get Enemy, Aloe Blacc – I Need A Dollar, Smooth Jazz All Stars – Cross My Mind .... vind het allemaal nogal toevallig. Net nu ze van die cassetjes draagt als oorbellen. Al betwijfel ik wel dat we het zo ver moeten zoeken. Ik probeer gewoon zo volledig mogelijk te zijn, als ik toevallig op zoiets stoot is het minstens het vermelden waard.
Mixtape #15 With just a little bit funk in my soul (jammer dat het niet #12 is
)
Tja, als het niks is, dan hebben we op zijn minst Hadewych weer wat beter leren kennen. Mag ik er ook even bij vermelden dat ik haar echt wel een goeie zangeres vind! Echt een multi-talent, zeker eens gaan beluisteren!
Maar een muzikale hint, met mollen (♭) en kruisen (#) daar zit volgens mij toch meer achter! Denken jullie mee? Ik vond het sowieso al heel raar dat de pot net in de eerste aflevering moest
verlaagd worden tot -500. Met een muzikale mol in het achterhoofd valt dat wel beter te begrijpen. En laat nu net Hadewych één van de verdachten zijn die daarvoor verantwoordelijk is.