Het begint me nu (pas) duidelijk te worden dat Hadewych, die verdomd goede actrice de mol is.
- Deze aflevering kiest ze snel voor de rol van observeren en wordt (oh moet ik weg?)van de groep gescheiden. Wat ik zover dacht vind is dat ze nadat ze Tim heeft herkend en weet dat dit de groep geld kost, ze toch heel snel daarna ook Liesbeth en Annemarie ontmaskert. Tim staat erbij en verdenkt haar nog niet. Hadewych had ervoor kunnen kiezen om ze niet te herkennen zelfs als ze wist dat zij het waren. Gewoon even een foto laten maken en er werd geld verdiend.
-Oké ze haalt 500 euro binnen bij het doolhof maar daar heeft ze wel toevallig de envelop met het minste geld gepakt. Ze acteert op allerlei momenten heel goed en daardoor heb ik haar vooral als kandidaat gezien en in allerlei tunnels gezeten behalve de Hade-tunnel.
-Intussen heeft ze weinig geld in de pot gebracht. Het zou me niet verbazen als de drie blauwe kokers van Hadewych in afl.1 er twee met ijswater zijn en eentje met -500 euro.
-Het schieten ging mis (afl.1).
-ze pakt meteen een joker in plaats van een envelop+ze neemt de pot en koopt een joker voor 500 euro
-Hadewych kan bij de onderhandelingen ook anders gestemd hebben dan het lijkt, n.l. voor het doorgaan van de executie.
-In het Westerndorp pakt ze een joker maar geen geld.
-Grappig:Hadewych die naar de vrijstelling rent in afl.5 (leuker als ze de mol blijkt te zijn). Ze schiet haar pijl echt heel slecht zodat ze 100% zeker is dat ze niet voor de vrijstelling gaat vechten.
-Dat ze wel 500 euro verdient bij het abseilen is wel gek. Aan de andere kant gaat er daar ook 1500 uit de pot en maakt ze zichzelf niet verdacht. Misschien opzettelijk zichzelf fout geraden? Soms kiest ze bewust voor wat geld verdienen maar dat is meestal een laag bedrag. Zoals ze in afl. 8 ook de vraag van Art hoeveel boogbruggen er waren goed beantwoord.
Het punt is dat ik bij Marit, William, Frits en Tim ook goede punten had waardoor ik een mol in ze zag. Ik vind 5 verschillende mollen in één serie wel genoeg!
Het feit dat Hadewych ontbreekt in de titel van afl.8 is ook opmerkelijk, slaat waarschijnlijk op opdr.1 maar is toch raar. Ik heb toch van Annemarie en Liesbeth meer onmolse dingen gezien dan bij Hadewych.Zou het leuk vinden als ze het was (voor mijn pool maakt het niets meer uit). Moet weer oude afleveringen gaan kijken voor het allerlaatste oordeel.