Ik vond Liesbeth behoorlijk verdacht maar door de western opdracht in aflevering 5 vind ik het vrij onwaarschijnlijk dat zij de mol is. Frits pakt hier namelijk € 1500,- en hij drukt Liesbeth hier 3x keer weg en zij hem niet 1 keer. Ze weet dat hij hier geld pakt want ze staat aan de overkant als hij het geld laat zien aan Anne-Marie.
Stel dat ze toch niet weet dat Frits geld pakt...
En dat zij de mol is en dus weet dat Frits een kandidaat is en eventueel geld kan pakken, dan zou je toch, of je snel laten afschieten of Frits snel wegdrukken?
Op basis van het bovenstaande, en dat ze niet gemold heeft bij de vliegtuigopdracht naar Spanje en de kruisopdracht in Almeria, heb ik haar door gestreept.
Idd.
Verder:
1. Krijgt de perfecte gelegenheid de rondleiding/toren-opdracht in te delen maar kiest de meest betrouwbare mensen uit voor een opdracht die het kennelijk zuiver moest hebben van de omgekeerde psychologie (verdenkingen en mindfuck). Immers de hele rondleiding leek verder geen doel te hebben?
Dus waarom je mol die positie geven die op geen enkele manier gebruikt wordt?
2. Wordt nauwelijks in beeld gebracht tijdens de Western challenge. Onduidelijk of ze geld heeft gepakt of weggegooid, maar zeker onlogisch dat ze zich niet laat afschieten of Frits niet wegdrukt om te voorkomen dat hij geld pakt.
3. Zoals al eerder genoemd, onlogische keuze om bij de vrijstelling-groep te gaan zitten, terwijl de kans van slagen van de opdracht met 25% toeneemt op die manier. Gemotiveerde, zich een breuk sjorrende kandidaten in overvloed voor de 2 die de vrijstelling kunnen krijgen.
4. De test van Frits.
Hoeveel kandidaten hebben we niet horen beweren dat ze dachten de test te slecht te hebben ingevuld, als verklaring voor hun (in hun optiek althans..) te vroegtijdige exit..?
Ik verwijs even naar de eerdere uitleg (ik weet even niet meer van wie), maar de baseline is idd goed als je op de goede mol zit, en de moeilijkere vragen zijn gokwerk - maar als je fout zit is de kans dus des te groter dat je eruit ligt omdat je dan ook de makkelijkere vragen fout hebt.
Ik zelf denk dat het bijzonder ongeloofwaardig is dat je er in afl 6 uitvliegt terwijl je op de goede mol zat. Ik kan me ook niet herinneren dat dat ooit in de historie van de mol gebeurd is dus dat zou wel een bijzonder slechte mol moeten zijn (wat Liesbeth ook zou zijn mi maar goed.
)
Dus nee. Ik zie het ook niet.
(en weiger het ook
)