Kunnen die niet zijn komen aanspoelen?
Dat lijkt me inderdaad verreweg het meest plausibel.
IJsland ligt op een breukvlak - er zijn verschillende stromingen naar verschillende delen van het land.
Reykjavik ligt op een punt waar de warmere Atlantische stroming zijn invloed doet gelden, hetgeen ervoor zorgt dat het een aangenamer klimaat heeft dan elders in het land.
Temperatures very rarely drop below −15 °C (5 °F) in the winter. This is because the Icelandic coastal weather in winter is moderated by the warm waters of the Gulf Stream. The climate is subpolar oceanic (Koppen Cfc), and the city is on the northern edge of the temperate zone.
Dat hier dingen aanspoelen en op het strand achterblijven is niet verwonderlijk imo.
Dat Liesbeth dat zo demonstratief met 'Nee!' weggooit is wel opvallend.
Misschien is haar gevraagd die fles demonstratief weg te werpen voor de camera? (zoals eerder gesteld zij is een programmamaakster, dus op zich zou me dat niet zeer verbazen. Het zou me meer verbazen dat de mol in afl 1 zo in het oog loopt door een heel verhaal op te hangen over beekjes etc - Wie weet heeft Tim dit ook gedaan en hebben we het nooit gezien maar het feit is dat Liesbeth vanaf dag 1 mede daardoor hoog op de verdachtenlijst van de kandidaten staat).