Aw wat sneu nog helemaal geen reacties.
Lijkt me een puike vrouw (op het eerste gezicht), sophisticated, intelligent, een doordenkertje.
Ik ken haar boeken niet maar ben nu al geintrigeerd door de tegenstelling tussen haar nette voorkomen en elegantie en de gruwelijkheid van haar boeken voor zover ik begrijp.
Zeker een interessante persoonlijkheid denk ik (al is ook dat nooit een garantie voor hoe een kandidaat overkomt of hoe hij of zij het zal doen in bepaalde omstandigheden, i.e. land, molsheid, kandidatengroep etc).
Op basis van haar interviews ben ik geneigd te zeggen dat ze me eerder een vroege exit lijkt helaas. (Eerlijk gezegd zie ik liever zo iemand dan Anne-Marie Jung hoewel die ongetwijfeld de nodige entertainment biedt.
). De manier waarop ze over haar ervaringen spreekt is dermate afstandelijk en algemeen.. Het was een 'leuke groep' en het was 'koud' in IJsland etc.. Van iemand van haar stature en mag ik aannemen aanzienlijke fantasie (weliswaar gegrond in feitelijkheden no doubt) verwacht ik toch een andere reactie als ze er langere tijd in heeft gezeten.
Misschien allemaal bedoeld om ons op 't verkeerde been te zetten wie weet.. Vooralsnog ben ik geneigd tot de voordehandliggender verklaring: ze had weinig ervaringen om uit te putten en heeft te weinig meegemaakt om er iets persoonlijkers over te kunnen zeggen.
Als ik dit abusieflijk aanneem op basis van de interviews, zal ik dit bijstellen en haar weer in overweging nemen, zeker, omdat ze dan zeer opzettelijk zich erg op de vlakte heeft gehouden (tot op het punt van in generalisaties spreken) in die interviews m.i. Alles kan.. Ze is intelligent genoeg, zeker.. Vooralsnog niet hoog op m'n lijst maar we zullen zien na de eerste afleveringen, zo ze die overleeft.
Vooralsnog denk ik dat ze, gezien haar statements in interviews, de zaken een beetje te veel overdacht heeft en zichzelf gek heeft gemaakt met (over)analyses (zie Hanna vorig jaar, bijv).
Self-destruct mode, mogelijk.