Tim en Marit kwamen mekaar tegen bij de eerste opdracht, en Marit spoorde Tim inderdaad aan om gewoon verder de foute richting uit te gaan, hij had zijn foto niet eens bekeken dus ze kon hem vanalles en nog wat wijsmaken. Absoluut een subtiele molactie!
Misschien verdenkt Tim haar ook wel en is dat de échte reden waarom hij de derde vrijstelling schenkt aan Marit!
En over dat paintballen, ze had natuurlijk nooit kunnen weten dat ze niet op haar gingen schieten, maar zelfs al hadden ze dat gedaan denk ik dat ze dat als Mol eerder had toegeschreven als een positieve molactie om vertrouwen te winnen. Er stond immers maar 500 EUR op haar hoofd, ideaal om die -500 in de pot te neutraliseren. Tot nu toe heel handig gespeeld van Marit.
Nog iets wat me van haar opvalt. Haar lichaamstaal! Ze raakt nogal opvallend veel haar kin aan. Enkele anderen doen het ook maar bij haar is het echt heel erg aanwezig, alsof ze ergens heel diep over nadenkt. Allemaal goed en wel als dat echt zo is, maar het komt nogal onecht over op mij. Ze doet het voor de test, bij de eliminatie en ook tijdens een van de opdrachten. Bij de eliminatie zit iedereen er vrij normaal bij, alleen Marit hangt er bij alsof ze een beetje verveeld is en ze het allemaal al weet. Reken daarbij haar vertraagde reactie op Marions rood scherm, dan vind ik haar toch het meest bizar gedrag vertonen.
Let eens op haar reactie wanneer Art zegt: "Als eerste moeten gaan, er is geen treuriger lot dan dat." Hierop knikt ze verschillende keren, en ziet ze er ongelofelijk zelfverzekerd uit, alsof ze al weet dat ze toch niet hoeft te gaan.
Sowieso denk ik dat we dit seizoen nog meer moeten letten op lichaamstaal dan voordien want heb nog iets anders opgemerkt. nl. dat fotokader van een klein meisje met haar hand voor haar kin dat aan de muur hing. Je kan het verschillende keren zien, net achter Marion. En net Marit raakt haar kin zoveel aan deze aflevering. Enige minpunt, Maarten houdt zijn hand precies zoals op dat fotokader en Anne-Marie steunt haar hoofd ook op haar hand, weliswaar met haar vuist maar toch. Of het iets is en waarom de Mol zoiets zou imiteren moet nog blijken, maar misschien moeten we wel elke week op zo'n detail letten dat de Mol zou kunnen uitbeelden.
Vooralsnog, Marit staat nu al met stip genoteerd als mijn potentiële Mol. Alleen jammer dat een meerderheid van de pool-deelnemers haar al voor de première heeft aangeduid als Mol, dat is zowat het enige dat echt tegen haar spreekt op dit moment. Ik zie wel waarom de productie voor haar zou kiezen als de saboteur, ze heeft wel een grote sympathiefactor. 't Is volgens mij echt iemand die je snel dingen vergeeft.