DIT BERICHT IS GISTER GESCHREVEN:
Ik was even bang dat ik vandaag niet thuis zou zijn voor er 'spoiler gevaar' zou zijn op het forum, maar gelukkig ben ik nog op tijd...Net als een aantal andere molloten heb ik eind vorige week de "tweede foto" van de mol vergeleken met de foto's waarmee de kandidaten rondlopen. Een deel van de foto's is slecht of niet te zien, waardoor je de kandidaat die met die foto rondloop niet direct kan bepalen. Vervolgens heb ik dat laten rusten.
Toen ik eergister de aflevering weer terugkeek merkte ik dat we indirect ook iets kunnen zeggen over de foto van Marit, omdat ze de richting aan Tim aanwijst en hem vervolgens haar foto laat zien. Dat stukje landschap leek ook nog eens best mooi te passen met de "tweede foto" van de mol. Het gebergte op de achtergrond is vaag in tegenstelling tot de bergen in de andere richtingen. Ik heb toen wat screenshots gemaakt.
Gisteren had ik tijd om er een plaatje van te maken en te kijken of mijn gevoel ook echt klopte... en ik moet zeggen dat ik het erg goed vind passen.
(Ik heb het stukje van de mol foto alleen geroteerd en geskewt om het perspectief er uit te krijgen, ik heb niks gedaan met kleur of contrast.)Wat je ziet in de bijgevoegde afbeelding is een shot van dat landschap vanaf de Dakota, met daaroverheen het stukje wat zichtbaar is van de "tweede foto" van de mol (op de plek waar ik denk dat het hoort te zitten). Niet alleen de overgang van lucht naar berg en berg naar de vlakte met stenen lopen mooi door, maar er is ook nog een overgang te zien in die vlakte zelf die mooi doorloopt.
Ik ben er vrij zeker van dat dit de richting is die Marit opwijst, dus heb ik mijzelf ervan overtuigd dat Marit rondloopt met de foto van de mol.
Anyway, het is op zijn hoogst indirect bewijs. Daarnaast kan het prima zo zijn dat het openen van de envelop door de mol is opgenomen met een willekeurige (tweede) foto. De foto van Marit is ook te slecht in beeld om een dubbelcheck te doen met het landschap. Daarnaast heb ik, zoals in dit topic te lezen is, al behoorlijk wat tunnelvisie richting Marit, dus misschien wil ik het wel gewoon zo zien...
(Ik vraag me echt af waar ik in het verleden de tijd vandaan haalde om in één dag nog veel uitgebreidere plaatjes te maken en alles vijf dubbel te checken. Vorig jaar zou ik waarschijnlijk een hele panorama vanaf de Dakota in elkaar hebben geprutst om er zeker van te zijn dat het niet ook ergens anders past... nu heb ik zelf niet eens gekeken of er in westelijke richting niet ook zo 'n vaag gebergte aan de horizon ligt... en heeft het me drie dagen gekost om het te posten.)