Tja vorig jaar was er ook een 'Iets is wat het lijkt' verhaal (afl 4), dus 'Geen Toneel' zou een variant hierop kunnen zijn ja.
En geld verdienen voor de pot in de jeep opdracht onder meer was voor Patrick ook niet zo'n probleem.
Die had daar ook makkelijk minder constructief kunnen zijn.
Ik ben het er wel mee eens dat het vrij onnodig is. Het enige wat ik als verklaring kan bedenken is dat ze als kandidaat niet geloofwaardig zou zijn door jokers weg te geven, daar zijn nep mollen al volop mee bezig en dat maakt ze verdacht zeker na vorig jaar (actie tussen Patrick en Art).
Ik vind dat zelf een wat zwakke uitleg eigenlijk en ben als altijd geneigd te denken dat de meest plausibele optie de meest waarschijnlijke is.
Dus tenzij Marit in volgende aflevering toch ineens weer echt mols gaat doen, gaat de verdenking wat mij betreft op een laag pitje en beperkt worden tot 'in de gaten houden'.
Enige probleem is wel dat ik echt geen idee heb wie ik dan in de gaten moet gaan houden omdat het zo onderhand voor bijna iedereen een wat onsamenhangend verhaal wordt waar ik tot nu toe (muv Frits wellicht) weinig mols van kan maken.